ΣΠΑΣΙΜΟ ΒΥΣΜΑΤΟΣ ΡΕΛΕ ΣΤΗΝ ΒΑΡΑΣΣΟΒΑ
ΣΠΑΣΙΜΟ ΒΥΣΜΑΤΟΣ ΡΕΛΕ ΣΤΗΝ ΒΑΡΑΣΣΟΒΑ
ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΛΩΝ. ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΑΙ ΕΝΩ ΚΑΤΕΒΑΙΝΑΜΕ ΜΕ ΡΑΠΕΛ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΡΑΠΕΛ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΣΚΟΡΠΙΟΣ ΣΤΗΝ ΒΑΡΑΣΣΟΒΑ ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΒΥΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΡΑΠΕΛ ΚΑΙ Ο ΟΧΙ ΑΠΟ ΠΤΩΣΗ ΑΛΛΑ ΛΟΓΩ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΣΑΠΙΟ ΤΟ ΒΥΣΜΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΗΤΑΝ 6 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟ 2004, ΑΝ ΕΣΠΑΓΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΜΑΣΤΑΝ ΜΑΚΑΡΙΤΕΣ.ΤΟ ΒΥΣΜΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΥΤΕ ΑΤΣΑΛΙ OYTE INOX ΑΛΛΑ ΒΑΜΜΕΝΟ ΣΙΔΕΡΟ ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΣΑΠΙΣΕ ΤΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ. ΑΡΑΓΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΒΑΛΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΒΥΣΜΑΤΑ ΕΒΑΛΑΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ Η ΕΒΑΛΑΝ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΙ ΞΕΡΩ ΕΙΧΑΝ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ 60000 ΕΥΡΩ.
Αν και δεν γραφω συχνά ενώ παρακολουθώ καθημερινά τα forum του χώρου μας, το συγκεκριμένο θέμα είναι πολύ σοβαρό.
Το σπάσιμο βύσματος σε ρελέ και μάλιστα μικρής σχετικά ηλικίας είναι κάτι το παράξενο και συνάμμα εξαιρετικά επικίνδυνο. Είναι κάτι που πρέπει οι αρμόδιοι και ειδικοί να δούνε με λεπτομέρια. Ο κύριος Κάραλης αν δεν κάνω λάθος είναι ειδικός επί τέτοιων θεμάτων. Η εξέταση του βύσματος (εύχομαι να το έχεις πάρει) είναι σίγουρα ένας καλός τρόπος να φανεί τι συνέβει.
Η ασφάλεια είναι κάτι που αφορά όλους μας.
Πάντως το να κοπεί βύσμα σε ρελέ από ραπέλ είναι εξαιρετικά σπάνιο.
PS: Εξωτερικά το βύσμα (και η πλακέτα) φαινόταν σκουριασμένα?
**Προσωπικά δεν μπαίνω ποτέ μα ποτέ σε λογικές του τύπου επιδοτήσεις και υπονοούμενα που αφηνονται να πλανόνται στον αέρα. Δεν με νοιάζουν αυτά αλλά η ασφάλεια μας στα βράχια. Αφήστε λοιπόν τα ονόματα και ας επικεντρωθούμε στην ουσία του πράγματος. Προσωπικά δεν ξέρω κανένα από τα παιδιά που αναφέρεις και δεν γνωρίζω την συντήρηση της συγκεκριμένης διαδρομής. Το θέμα είναι ένα σπασμένο βύσμα σε ρελέ από ραπέλ.
Το σπάσιμο βύσματος σε ρελέ και μάλιστα μικρής σχετικά ηλικίας είναι κάτι το παράξενο και συνάμμα εξαιρετικά επικίνδυνο. Είναι κάτι που πρέπει οι αρμόδιοι και ειδικοί να δούνε με λεπτομέρια. Ο κύριος Κάραλης αν δεν κάνω λάθος είναι ειδικός επί τέτοιων θεμάτων. Η εξέταση του βύσματος (εύχομαι να το έχεις πάρει) είναι σίγουρα ένας καλός τρόπος να φανεί τι συνέβει.
Η ασφάλεια είναι κάτι που αφορά όλους μας.
Πάντως το να κοπεί βύσμα σε ρελέ από ραπέλ είναι εξαιρετικά σπάνιο.
PS: Εξωτερικά το βύσμα (και η πλακέτα) φαινόταν σκουριασμένα?
**Προσωπικά δεν μπαίνω ποτέ μα ποτέ σε λογικές του τύπου επιδοτήσεις και υπονοούμενα που αφηνονται να πλανόνται στον αέρα. Δεν με νοιάζουν αυτά αλλά η ασφάλεια μας στα βράχια. Αφήστε λοιπόν τα ονόματα και ας επικεντρωθούμε στην ουσία του πράγματος. Προσωπικά δεν ξέρω κανένα από τα παιδιά που αναφέρεις και δεν γνωρίζω την συντήρηση της συγκεκριμένης διαδρομής. Το θέμα είναι ένα σπασμένο βύσμα σε ρελέ από ραπέλ.
Συμφωνώ. Μην προτρεχετε πριν γινει κάποια έρευνα περί μάρκας βυσματος, υλικού χάλυβα, συσφιξης, πιστοποίησης κτλ.kangoo wrote: **Προσωπικά δεν μπαίνω ποτέ μα ποτέ σε λογικές του τύπου επιδοτήσεις και υπονοούμενα που αφηνονται να πλανόνται στον αέρα. Δεν με νοιάζουν αυτά αλλά η ασφάλεια μας στα βράχια. Αφήστε λοιπόν τα ονόματα και ας επικεντρωθούμε στην ουσία του πράγματος. Προσωπικά δεν ξέρω κανένα από τα παιδιά που αναφέρεις και δεν γνωρίζω την συντήρηση της συγκεκριμένης διαδρομής. Το θέμα είναι ένα σπασμένο βύσμα σε ρελέ από ραπέλ.
Αγαπητοί φίλοι,
Περιμένω να πάρω το βύσμα στα χέρια μου για να είμαι σίγουρος τι θα πω.
Γενικά όμως θέλω να αναφέρω, ότι η Βαράσοβα έχει συντηρηθεί με βύσματα FIXE, παλαιάς κοπής, δηλαδή από χάλυβα AISI 303 (αναφέρεται και στο κιόσκι αυτό).
Η συγκεκριμένη ποιότητα δεν επιτρέπεται από την UIAA. Η επικινδυνότητα του εγχειρήματος είχε επισημανθεί, δύο χρόνια νωρίτερα, στο
http://www.routes.gr/?Page=el/UIAASafety/Main
(Δείτε το SafPrgue2008.pdf, σελίδες 16-..).
Επίσης μπορείτε να βρείτε και το standard της UIAA, αυτούσιο εδώ:
http://www.theuiaa.org/safety_standards.php
(Rock anchors)
όπου αναφέρεται σαφώς ότι ο χάλυβας AISI 303 δεν επιτρέπεται.
Όταν τα βύσματα αυτά έσπαγαν κατά συρροή στη Γερμανία, η Fixe άλλαξε την ποιότητα του υλικού σε AISI 304L, που είναι η ελάχιστη απαίτηση κατά την UIAA (2008-2009).
Όμως, επειδή η πιστοποίηση στα βύσματα δεν είναι υποχρεωτική (δεν αποτελούν Personal Protection Equipment, κανονισμός ΕΝ959/UIAA123), μπορεί ο καθένας να βάζει πάνω στο βράχο, δυστυχώς, ότι θέλει (απλά, γαλβανιζμένα, τσίγκινα κλπ).
Για το λόγο αυτό, έχω πάντα στο μυαλό μου ότι ένα ίσον κανένα...
Ας ενημερωθούν, ξανά όλοι του χώρου.
Αν το βύσμα που έσπασε, είναι FIXE παλαιάς κοπής, τότε τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
Νεότερα, μετά τις πρώτες εργαστηριακές αναλύσεις...
Περιμένω να πάρω το βύσμα στα χέρια μου για να είμαι σίγουρος τι θα πω.
Γενικά όμως θέλω να αναφέρω, ότι η Βαράσοβα έχει συντηρηθεί με βύσματα FIXE, παλαιάς κοπής, δηλαδή από χάλυβα AISI 303 (αναφέρεται και στο κιόσκι αυτό).
Η συγκεκριμένη ποιότητα δεν επιτρέπεται από την UIAA. Η επικινδυνότητα του εγχειρήματος είχε επισημανθεί, δύο χρόνια νωρίτερα, στο
http://www.routes.gr/?Page=el/UIAASafety/Main
(Δείτε το SafPrgue2008.pdf, σελίδες 16-..).
Επίσης μπορείτε να βρείτε και το standard της UIAA, αυτούσιο εδώ:
http://www.theuiaa.org/safety_standards.php
(Rock anchors)
όπου αναφέρεται σαφώς ότι ο χάλυβας AISI 303 δεν επιτρέπεται.
Όταν τα βύσματα αυτά έσπαγαν κατά συρροή στη Γερμανία, η Fixe άλλαξε την ποιότητα του υλικού σε AISI 304L, που είναι η ελάχιστη απαίτηση κατά την UIAA (2008-2009).
Όμως, επειδή η πιστοποίηση στα βύσματα δεν είναι υποχρεωτική (δεν αποτελούν Personal Protection Equipment, κανονισμός ΕΝ959/UIAA123), μπορεί ο καθένας να βάζει πάνω στο βράχο, δυστυχώς, ότι θέλει (απλά, γαλβανιζμένα, τσίγκινα κλπ).
Για το λόγο αυτό, έχω πάντα στο μυαλό μου ότι ένα ίσον κανένα...
Ας ενημερωθούν, ξανά όλοι του χώρου.
Αν το βύσμα που έσπασε, είναι FIXE παλαιάς κοπής, τότε τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
Νεότερα, μετά τις πρώτες εργαστηριακές αναλύσεις...
Karatzitz πιστέυω ότι το να σπάσει το βύσμα από ραπέλ είναι κάτι σπάνιο.
Για φαντάσου να υπάρχουν διαδρομές με ενδιάμεσα τέτοιου τύπου βύσματα που αναφέρεις..Σε δύσκολες διαδρομές με συχνές πτώσεις..
Θα είναι ικανά να ανταπεξέλθουν..?
Μήπως το θέμα πρέπει να το δούμε μετά τις αναλύσεις του κομένου βύσματος πιο ολοκληρωμένα?
ps: Χωρίς κανένα σκοπό κινδυνολογίας σύμφωνα με αυτό που λές παραπάνω
[quote="Karazitz"]Αγαπητοί φίλοι,
Αν το βύσμα που έσπασε, είναι FIXE παλαιάς κοπής, τότε τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
/quote]
τότε πρέπει να ελεγχούν για την καταλληλότητα τους όλες οι διαδρομές που συντηρήθηκαν με αυτά τα βύσματα. Δύσκολο βέβαια στην πράξη.
Υπάρχει λίστα διαδρομών που μπορεί να έχουν συντηρηθεί με τα εν λόγω βύσματα??
Για φαντάσου να υπάρχουν διαδρομές με ενδιάμεσα τέτοιου τύπου βύσματα που αναφέρεις..Σε δύσκολες διαδρομές με συχνές πτώσεις..
Θα είναι ικανά να ανταπεξέλθουν..?
Μήπως το θέμα πρέπει να το δούμε μετά τις αναλύσεις του κομένου βύσματος πιο ολοκληρωμένα?
ps: Χωρίς κανένα σκοπό κινδυνολογίας σύμφωνα με αυτό που λές παραπάνω
[quote="Karazitz"]Αγαπητοί φίλοι,
Αν το βύσμα που έσπασε, είναι FIXE παλαιάς κοπής, τότε τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
/quote]
τότε πρέπει να ελεγχούν για την καταλληλότητα τους όλες οι διαδρομές που συντηρήθηκαν με αυτά τα βύσματα. Δύσκολο βέβαια στην πράξη.
Υπάρχει λίστα διαδρομών που μπορεί να έχουν συντηρηθεί με τα εν λόγω βύσματα??
ΤΟ ΒΥΣΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΕΣΠΑΣΕ ΟΧΙ ΑΠΟ ΠΤΩΣΗ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ 2 ΑΝΘΡΩΠΩΝ.ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΡΟΣ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΤΟ 2004 ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΒΥΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΑ(ΕΑΝ ΕΣΠΑΓΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΜΑΣΤΑΝ ΜΑΚΑΡΙΤΕΣ)ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΓΩ ΤΑ ΕΙΠΑ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΒΑΛΑΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΒΑΛΕΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ(ΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ)ΙΔΙΩΣ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΟΥ ΤΑ ΧΤΥΠΑΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΑΝΟΞΕΙΔΩΤΑ ΑΤΣΑΛΙΕΝΙΑ INOX ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΙΟ ΧΟΝΤΡΑ.ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ.Η ΒΑΡΑΣΣΟΒΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ.ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΜΕΣΟΥ ΑΝΑΡΡΙΧΗΣΗΣ ΚΟΤΡΩΝΑΡΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΔΟΘΕΙ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΣΚΟΤΩΘΕΙ ΚΟΣΜΟΣ.ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣΩ ΣΤΟ ΦΛΟΥ ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΕΙΧΑ ΣΚΟΤΩΘΕΙ.ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
Φίλε geka το τι θα κάνεις μετέπειτα είναι απόλυτο δικαίωμά σου.
Το θέμα όμως είναι πως αν δείς για το συγκεκριμένο υλικό σύμφωνα με τα κείμενα που μας έδωσε σε linkσ ο Karatzitz παραπάνω (ansi 303) κριθηκε ακατάλληλο το 2008 αν κατάλαβα καλά. Οπότε το 2004 που τοποθετήθηκαν η UIAA τα θεωρουσε αξιοπιστα αν και τοτε δεν υπηρχαν standards για το μόνιμα υλικά (βυσματα κλπ) θεσμοθετημενα. Μετά από κοψίματα βυσματων στην Γερμανια το απαγορεψε ως μη κατάλληλη ποιότητα χαλυβα. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ KARATZITZ ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΒΥΣΜΑ ΕΙΝΑΙ FIXE ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟΜΑΓΑΖΟ.ΑΥΤΟ ΘΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΕΙΛΕΙΣ ΤΟ ΒΥΣΜΑ.
Επίσης να ξέρεις πως τα standards ασφαλειας αλλάζουν με τον καιρο και μετά από ελέγχους και δυστυχώς ατυχήματα.
πχ: Έβλεπα παλιότερα (μεγαλυτερους αναρριχητες απο εμενα) να σκαρφαλωνουν με καντηλιτσα και όχι με οχταρι κόμπο που έχουμε σημερα.
Μετά απο αλλεπάλληλα ατυχηματα κατέληξαν οι ειδικοί ότι ο κομπος αυτός λυνόταν μόνος του. Και τον αντικατεστησαν με τον κομπο οχταρι που όλοι χρησιμοποιούμε σημερα.Την καντηλίτσα δεν την πρόλαβα στην πράξη. Με οχτάρι κόμπο έμαθα κατευθείαν. Σαν παράδειγμα το αναφέρω. Και αν κάνω λάθος ιστορικά ας με διορθωσουν οι ειδικότεροι στον χώρο.
Σε κάθε περίπτωση έχεις το βύσμα?? Το έχεις στείλει στον Karatzitz??
Σε πρώτη φάση αυτό είναι το ζητούμενο.
Σου επαναλαμβανω το τι και πως θα κινηθείς μετά είναι αποκλειστικά δική σου απόφαση.
Είναι όμως θέμα ασφαλείας και μας αφορά όλους.
Το θέμα όμως είναι πως αν δείς για το συγκεκριμένο υλικό σύμφωνα με τα κείμενα που μας έδωσε σε linkσ ο Karatzitz παραπάνω (ansi 303) κριθηκε ακατάλληλο το 2008 αν κατάλαβα καλά. Οπότε το 2004 που τοποθετήθηκαν η UIAA τα θεωρουσε αξιοπιστα αν και τοτε δεν υπηρχαν standards για το μόνιμα υλικά (βυσματα κλπ) θεσμοθετημενα. Μετά από κοψίματα βυσματων στην Γερμανια το απαγορεψε ως μη κατάλληλη ποιότητα χαλυβα. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ KARATZITZ ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΒΥΣΜΑ ΕΙΝΑΙ FIXE ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟΜΑΓΑΖΟ.ΑΥΤΟ ΘΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΕΙΛΕΙΣ ΤΟ ΒΥΣΜΑ.
Επίσης να ξέρεις πως τα standards ασφαλειας αλλάζουν με τον καιρο και μετά από ελέγχους και δυστυχώς ατυχήματα.
πχ: Έβλεπα παλιότερα (μεγαλυτερους αναρριχητες απο εμενα) να σκαρφαλωνουν με καντηλιτσα και όχι με οχταρι κόμπο που έχουμε σημερα.
Μετά απο αλλεπάλληλα ατυχηματα κατέληξαν οι ειδικοί ότι ο κομπος αυτός λυνόταν μόνος του. Και τον αντικατεστησαν με τον κομπο οχταρι που όλοι χρησιμοποιούμε σημερα.Την καντηλίτσα δεν την πρόλαβα στην πράξη. Με οχτάρι κόμπο έμαθα κατευθείαν. Σαν παράδειγμα το αναφέρω. Και αν κάνω λάθος ιστορικά ας με διορθωσουν οι ειδικότεροι στον χώρο.
Σε κάθε περίπτωση έχεις το βύσμα?? Το έχεις στείλει στον Karatzitz??
Σε πρώτη φάση αυτό είναι το ζητούμενο.
Σου επαναλαμβανω το τι και πως θα κινηθείς μετά είναι αποκλειστικά δική σου απόφαση.
Είναι όμως θέμα ασφαλείας και μας αφορά όλους.
Last edited by kangoo on 26 Apr 2010 22:08, edited 1 time in total.
-
- Posts: 9
- Joined: 02 Feb 2009 11:09
Φίλε geka τα παιδιά έχουν δίκιο. Πέραν το πως εσύ θα κινηθείς από εδώ και πέρα , αν έχεις το υλικό δώσε το για ταυτοποίηση. Πάντως από όσο ξέρω ο χάλυβας AISI 303 έχει κριθεί ακατάλληλος λόγω της μεγάλης ακαμψίας που παρουσιάζει και έχει αντικατασταθεί από τις εταιρίες παραγωγής βυσμάτων-πλακετών με χάλυβα AISI 304 αν δεν κάνω λάθος. Οπότε αν το εξετάσουν θα υπάρξει μία εμπεριστατωμένη άποψη.
ενας εκπαιδευτης οφειλει να ξερει πολυ περισσοτερα και ιδιως οταν παει σε ενα μερος με μαθητες για εκπαιδευση αυτο λεγεται υπευθυνοτητα κατι που λειπει πολυ απο την ελληνικη σημερινη ορειβασια.αν θελετε να μαθετε περισσοτερα για το τι βυσμα ηταν μπορειτε να παρετε και να ρωτησετε αυτον που τις εβαλε δεν ειναι δυσκολο.εμεις ανεβηκαμε απο την heave metal δ και κατεβηκαμε με rapel απο την διαδρομη σκορπιος και το βυσμα που εσπασε ηταν απο το πρωτο ρελε ραπελ της διαδρομης.