Community Path

Πληροφορίες και απόψεις για την ασφάλεια και την βαθμολόγηση διαδρομών
Post Reply
gldoup
Posts: 6
Joined: 29 Jun 2010 11:47

Community Path

Post by gldoup »

Αγαπητοί φίλοι,

Ξεκινάω αυτή τη συζήτηση για ένα θέμα με απασχολεί και θέλω υπεύθυνα τη γνώμη σας. Επειδή η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή σας παρακαλώ να γράψετε ενυπόγραφα την άποψή σας γιατί δεν έχω και μεγάλη σχέση με το foroum οπότε δε γνωρίζω ποιος βρίσκεται πίσω από το κάθε nickname. Επίσης θα ήθελα να μείνει η συζήτηση αυτή ελεύθερη από το κάθε λογής trolling που στην παρούσα περίπτωση απλά θα μας κουράσει.
Για όλα τα παραπάνω σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Σχετικά με το θέμα μας οπλιστείτε εξ αρχής με υπομονή γιατί χρειάζεται μια αρκετά μακριά περιγραφή για να μπορέσετε να κατανοήσετε την υπόθεση και να σχηματίσετε άποψη.
Την άνοιξη του 2000 επισκεύασα στα Μετέωρα τη διαδρομή «Shlangenweg», δηλαδή τη γνωστή «Community Path» στον Άλυσσο. Το σκαρφάλωμα και η ταυτόχρονη επισκευή ήταν μια δύσκολη υπόθεση και χρειάστηκαν δυο μέρες δουλειάς για να ολοκληρωθεί. Ομολογώ πως το σημαντικότερο κίνητρο για να μπω σε αυτή τη διαδικασία ήταν το γεγονός πώς ήθελα να τη σκαρφαλώσω μοναχικά, γεγονός που συνέβη την ίδια άνοιξη.
Τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν μισά δικά μου και μισά του Dietrich Hasse με τον οποίο συνεννοήθηκα πριν κάνω οτιδήποτε. Με τον Dietrich μας συνδέει μια μακριά και αδιατάρακτη φιλία που συνδυάζει αληθινή αγάπη και αλληλοεκτίμηση οπότε εν λευκώ μου επέτρεψε να κάνω ό, τι κρίνω απαραίτητο. Μου σύστησε να προσθέσω, αν συμφωνώ κι εγώ, ένα βύσμα στο τέταρτο ρελέ (το μόνο μέσο ασφάλισής του ήταν ένα μεγάλο και σαθρό διαμπερές) και ένα στην ενδέκατη σκοινιά. Επίσης μου σύστησε να αντικαταστήσω την ενδιάμεση ασφάλεια της πέμπτης σκοινιάς με ένα διπλό κρίκο για ραπέλ, έτσι ώστε να διευκολύνεται μια πιθανή υποχώρηση από τη διαδρομή. Βρήκα απαραίτητο το βύσμα στο τέταρτο ρελέ, περιττό το βύσμα στην ενδέκατη σκοινιά που μπορεί να σφαλιστεί με πλήθος από τα νέα μεγάλα friends και τοποθέτησα τον κρίκο του ραπέλ στην τέταρτη σκοινιά. Οι Καστανίδης και Κυρβαγγέλης σε μια αποτυχημένη απόπειρα ανάβασης λίγο πριν το 2000 είχαν τοποθετήσει ένα άλλο κρίκο κάτω ακριβώς από την ενδιάμεση ασφάλεια της τέταρτης σκοινιάς οπότε η υποχώρηση από τη διαδρομή μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί χωρίς μεγάλες περιπέτειες.
Πρόσθεσα σε όλα τα ρελέ της διαδρομής από ένα ανοξείδωτο δωδεκάρι χημικό βύσμα, εκτός από το ένατο ρελέ όπου ήδη είχαν προσθέσει ένα οι Ν. Θεοδώρου και Ν. Γάζος που επιπλέον είχαν αντικαταστήσει και τις δυο ασφάλειες της ένατης σκοινιάς. Αντικατέστησα όλες τις ενδιάμεσες ασφάλειες εκτός από αυτή της ενδέκατης σκοινιάς γιατί μου τελείωσαν οι μπαταρίες.
Οι ενδιάμεσες ασφάλειες αντικαταστάθηκαν με βύσματα που αποτελούνταν από ανοξείδωτη πλακέτα πάνω στην οποία συγκολλήθηκε ανοξείδωτη ημίπαση βίδα 10Χ80. Ατυχώς τοποθέτησα όλα τα δεκάρια βύσματα όχι με την κλασική γυάλινη αμπούλα αλλά με το «σακουλάκι» της Hilti. Το «σακουλάκι», που ίσως θυμούνται οι παλιότεροι, το έφερε στην αγορά η Hilti για να αντικαταστήσει τις κλασσικές γυάλινες αμπούλες. Το προτίμησα γιατί δεν ήταν τόσο εύθραυστο όσο οι αμπούλες και γιατί δε μπορούσα να φανταστώ πως μια εταιρεία σαν τη Hilti θα έκανε τέτοια πατάτα. Μετά από ένα χρόνο η Hilti απέσυρε από την αγορά το σακουλάκι και μετά από λίγο έβγαλε οδηγία πως όπου τοποθετήθηκε πρέπει να γίνει έλεγχος και αν φαίνεται πως το υλικό «μαδάει» το βύσμα να αντικατασταθεί. Συνολικά στη διαδρομή τοποθέτησα με σακουλάκι έξι ασφάλειες, οι πέντε ενδιάμεσες και μία σε ρελέ. Όλες οι ασφάλειες της δύσκολης σκοινιάς μπήκαν με σακουλάκι.
Σε μια από αυτές έκανε μια μεγάλη πτώση ο Κ. Βακόνδιος χωρίς να υπάρξει πρόβλημα, αλλά αυτό δεν αποτελεί εγγύηση.
Μετά από 14 χρόνια μπορεί άραγε κανένας να εγγυηθεί τη σταθερότητα των βυσμάτων που μπήκαν με το αποσυρμένο υλικό της Hilti; Το ερώτημα φαντάζει χωρίς απάντηση αν και εγώ φρόντισα να αναμείξω καλά το υλικό και να εξασφαλίσω τις καλύτερες συνθήκες τοποθέτησης.
Επιπλέον στη διαδρομή υπάρχουν τρία βύσματα που τοποθέτησαν οι Θεοδώρου και Γάζος για τα οποία υπάρχει η υπόνοια πως τοποθετήθηκαν με παλιές ληγμένες αμπούλες του Hasse. Ο δωδεκάρης γαλβανιζέ κρίκος που προστέθηκε στο ένατο ρελέ είναι αδειανός και το υλικό δεν ξεχειλίζει όπως θα έπρεπε. Επιπλέον το υλικό φαίνεται αρκετά τραχύ και κατά τη γνώμη μου η αμπούλα ήταν στεγνή όταν χρησιμοποιήθηκε.
Ευτυχώς όλα τα δωδεκάρια βύσματα που εγώ τοποθέτησα στα ρελέ μπήκαν με φρέσκες αμπούλες Upat και μπορώ να εγγυηθώ τη σταθερότητά τους.
Το ερώτημα σχετικά με την αντοχή των βυσμάτων που αντικατέστησα εγώ και αυτά που αντικατέστησαν ο Νίκος με τον άλλο Νίκο έχει μια δυσκολία στην απάντηση γιατί ο έλεγχός τους είναι αδύνατος, η πλακέτα δε σε αφήνει να δεις σε τι κατάσταση είναι το υλικό από μέσα και αν μαδάει, και η αντικατάστασή τους είναι δύσκολη. Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο το υλικό της Hilti να μην αστόχησε οπότε το βγάλσιμο των βυσμάτων από το βράχο θα είναι μια αρκετά δύσκολη και άχρηστη ενέργεια. Η σχισμή είναι πολύ στενή και μόνο ως εφιάλτη μπορώ να με φανταστώ στριμωγμένο μέσα της να χτυπάω με τη βαριά και το καλέμι ένα γερό βύσμα για να το βγάλω.
Γνωρίζουμε εκ των προτέρων πως στατιστικά είναι αδύνατο να αστοχήσουν όλα τα βύσματα είτε τοποθετήθηκαν με σακουλάκι της Hilti είτε με παλιές αμπούλες. Αυτό μεταφράζεται πως στα σίγουρα θα βγάλουμε και κάποια γερά βύσματα και θα φάμε και τον κόπο της επισκευής του βράχου σε μια διαδρομή που δεν μας διευκολύνει και πολύ για όλα τα παραπάνω. Υπάρχει μια σοβαρή πιθανότητα να είναι όλα γερά, να μη χρειάζονται αντικατάσταση και τζάμπα να φάμε την απίστευτη και άχρηστη ταλαιπωρία.
Το ερώτημα λοιπόν έχει ως εξής:
Αφήνουμε την κατάσταση ως έχει ή μπαίνουμε σε μια διαδικασία αλλαγής του υπό αμφισβήτηση υλικού;
Στους παραπάνω προβληματισμούς μου θα ήθελα τη γνώμη ανθρώπων του χώρου που γνωρίζω για χρόνια και εκτιμώ αλλά και των νέων που δε γνωρίζω.

Σας ευχαριστώ πολύ,
Βαγγέλης Γαλάνης

Υ.Γ. Το μόνο παρήγορο στην όλη υπόθεση είναι πως το παλιό υλικό της διαδρομής χρειάζεται αλλαγή μιας και η διαδρομή έκλεισε φέτος το Μάρτη τα 36 της χρόνια και η πλήρης αντικατάσταση του αρχικού υλικού είναι πλέον απαραίτητη.
vastheo
Posts: 1
Joined: 30 Apr 2014 09:50

Re: Community Path

Post by vastheo »

Αγαπητε Βαγγελη
οπως ειναι γνωστο οι ανανεωσεις στα Μετεωρα εχουν αρχισει εδω και περιπου ενα χρονο.
Στην διαδρομη Community Path εχει γινει ανανεωση by me στις τελευταιες 2 σχοινιες
στην προτελευταια σχοινια εχει προστεθει 1καρφι (10mm ανοξειδοτο με αμπουλα χημικη) επιπλέον,
συν αυτο που υπηρχε και εχει αλαχθει και αυτο με ιδιας διαμετρου
Το επιπλέον καρφι εχει προστεθει στην πρωτελευταια σχοινια η οποια ειναι η direct κανονικη διαδρομη και οχι η παραλαγη της μεσα απο την καμιναδα
εκει ο ιδιος ο Hasse ειχε πει οτι χρειαζοταν μια ασφαλεια την οποια δεν μπορουσε να την βαλει κατα το ανοιγμα της
στο rele αυτης εχουν μπει 2 καρφια 10mm kai 12mm αντοιστιχα και στην κορυφη εχει μπει ενα καρφι 12mm μιας και δεν υπηρχε τπτ
την συνεχεια της ανανεωσης την εχω αναλαβει <<προσωπικά>> αν μου επιτρεπεται η εκφραση
με βυσματα τις Ε.Ο.Ο.Α βεβαια και χημεια που θα αναλαβω να αγορασω μιας και αυτη τις ομοσπονδίας εχει ληξει και δεν υπαρχει λογος να χρησιμοποιηθει
αν παλι καποιος δεν κρατιεται και θελει να μπει στην διαδρομη και φοβού τις ασφαλειες ας παρει μαζι του καμια 5-6 θεους και ας παει αλλιως ας περιμενει κανενα μηνακι και θα ειναι κομπλε

By Βασίλης Θεοδώρου

Υ.Γ Βαγγελη τα Μετεωρα σε περιμενουν και κάποιοι καλοί φιλοι επισης
gldoup
Posts: 6
Joined: 29 Jun 2010 11:47

Re: Community Path

Post by gldoup »

Βασίλη μου γεια σου. Θα σε πάρω τηλέφωνο και θα συζητήσουμε για όλα. Αν θέλεις βοήθεια από έναν γκρινιάρη αλλά κοτσονάτο γέρο την έχεις. Θα έρθω κάτω σύντομα και θα τα πούμε κι από κοντά. Είναι αλήθεια πως μου λείψατε όλοι πάρα πάρα πολύ. Σε φιλώ
Post Reply