Ανανέωση ασφαλειών στο Φλαμπούρι

Πληροφορίες και απόψεις για την ασφάλεια και την βαθμολόγηση διαδρομών
dpapa
Posts: 52
Joined: 01 Jan 2008 13:45

Post by dpapa »

Συμφωνώ και εγώ με το κείμενο του Γιώργου και τις παρατηρήσεις του Δημήτρη.
Όσο αφορά τα καρφιά σε σημεία που ασφαλίζονται με καρύδια εγώ νομίζω πως πρέπει να κρίνουμε ανάλογα με την περίπτωση. Το θέμα είναι να μην αλλάξουμε τον χαρακτήρα των διαδρομών.
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

...μια διόρθωση: Ο Τορέλι αναφέρθηκε στη "Χύμα" όχι τη "Λένα".

Ανάλογη θέση γενικά για τις διαδρομές του πεδίου, έχει εκφράσει και ο Βρούτσης, θεωρώντας ότι το καρφί είναι πιο παραδοσιακό από το βύσμα, άρα πρέπει να αντικαθίσταται από καρφί.

Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές από όλους μας και μας προβληματίζουν. Ελπίζω μέσα από αυτό να βγει κάτι καλό.

Να αναφέρω ότι ο Τιτόπουλος, στον οδηγό του "Αναρρίχηση δίπλα στο σπίτι σας" (2004), έχει γράψει αρκετά για την ηθική του ανοίγματος αλλά και της ανανέωσης μιας διαδρομής, μόνο που δυστυχώς λίγοι τα λαμβάνουν υπόψιν. Το κείμενο που εμείς φτιάχνουμε τώρα για τις αλλαγές ασφαλειών είναι πιο αυστηρό από αυτό του Τιτόπουλου, όπως για παράδειγμα στα ρελέ.
Minimus
Posts: 95
Joined: 29 Nov 2007 10:08
Location: Αθήνα

Post by Minimus »

Όσον αφορά στο οικονομικό σκέλος της διαδικασίας, προτείνω το εξής απλό :

Να συνταχθεί ένα κείμενο - αίτηση προς την Ε.Ο.Ο.Α. - το οποίο αφού υπογραφεί από τα σωματεία (της Αττικής), να αποσταλλεί στην ομοσπονδία προκειμένου να αναλάβει το κόστος των υλικών.

Σε περίπτωση που η ομοσπονδία δεν ανταποκριθεί, να αναλάβουν το κόστος τα ίδια τα σωματεία.

Νομίζω ότι αν το τελικό ποσό διαιρεθεί διά πέντε, θα είναι αστείο.

Τι λέτε;
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Εγώ διαφωνώ με την χρηματοδότηση από συλλόγους ή ΕΟΟΑ. Ας το κάνουν με δική τους πρωτοβουλία αν θέλουν. Το έχουν κάνει πολλές φορές στο παρελθόν και δεν θέλω να σχολιάσω τα αποτελέσματα.
Ant
Posts: 89
Joined: 07 Feb 2008 12:20

Post by Ant »

Minimus το να ζητηθεί χρηματοδότηση από ΕΟΟΑ, συλόγους ή και μαγαζιά ήταν κάτι που αρχικά είχε πέσει ως ιδέα στο τραπέζι αλλά τελικά (νομίζω οι περισσότεροι) συμφωνούν ότι το κόστος μπορεί ούτως η άλλως να καλυφθεί εύκολα από τους αναρριχητές χωρίς μεγάλη επιβάρυνση για τον καθένα.

Συνεπώς δε νομίζω οτι είναι ανάγκη να μπλέξουμε σε τέτοιες - χρονοβόρες και όχι μόνο - διαδικασίες.
kitsos
Posts: 206
Joined: 12 May 2007 01:03
Location: exarceia city

Post by kitsos »

ναι, συμφωνήσαμε να καλύψουμε μόνοι το κόστος της όλης προσπάθειας, οπότε δεν χρειάζεται να λογοδοτούμε, ούτε να δίνουμε αναφορά σε ομοσπονδίες, κ.τ.λ.
λειτουργώντας ανεξάρτητα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν ενημερώνουμε). Επίσης συμφωνήσαμε να διατηρήσουμε αναλλοίωτο το πνεύμα της αρχικής ανάβασης, χωρίς να αφαιρέσουμε ούτε φυσικά να προσθέσουμε μόνιμες ασφάλειες, απλή συντήρηση θα κάνουμε στο ήδη παλαιωμένο και επικίνδυνο υλικό που υπάρχει στις διαδρομές, αφήνοντας τις στη
μορφή που τις βρήκαμε. Νομίζω ότι καλό θα μας κάνει να λειτουργήσουμε ως μια αυτόνομη, αυθόρμητη πρωτοβουλία ανθρώπων που έχουν μεράκι και όρεξη, ούτως ή άλλως σπανίζουν ενέργειες τέτοιου είδους σήμερα.
Minimus
Posts: 95
Joined: 29 Nov 2007 10:08
Location: Αθήνα

Post by Minimus »

Εντάξει παιδιά. Άκυρη η πρόταση.
Συμφωνώ και με τα τρία παραπάνω επιχειρήματα.
voutiros
Posts: 368
Joined: 19 Apr 2006 16:40

Post by voutiros »

Δημήτρη στο κείμενο που έγραψα έχω ήδη επιχειρηματολογήσει γι' αυτά που έλεγε ο Βρούτσης και όπως γράφω περιμένω τον αντίλογο. Το θέμα είναι αν με τις υπάρχουσες συνθήκες (βελτίωση υλικών) μπορούμε τελικά ακόμη και να αφήσουμε λιγότερες ασφάλειες από ό,τι οι πρώτοι (μη αντικαθιστώντας χαλασμένα καρφιά κοντά στα οποία υπάρχουν δυνατότητες "άλλης" ασφάλισης) που εμένα προσωπικά δεν με χαλάει καθόλου, το αντίθετο μάλιστα...

WU
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Η τοποθέτηση λιγότερων ασφαλειών αποτελεί κι αυτό τροποποίηση της διαδρομής, με προσαρμογή σε νέα (ποιά ακριβώς;) πρότυπα. Για να μην μπούμε σε αυτή τη διαδικασία, που δεν θα οδηγήσει σε άμεσα αποτελέσματα, προτείνω αυτή η πρώτη προσπάθειά μας να επικεντρωθεί σε διαδρομές που δεν υπάρχουν αμφιβολίες ως προς την αντικατάσταση ασφαλειών μια προς μια.
voutiros
Posts: 368
Joined: 19 Apr 2006 16:40

Post by voutiros »

οκ, οκ! Λοιπόν το κείμενο με τις τροποποιήσεις του Δημητρη θα μπορούσαμε να το φέρουμε στη συνάντηση της Β. Λάκκας να το παρουσιάσουμε και να υπογραφτεί από όσους συμφωνούν πριν το προωθήσουμε στα σωματειά. Συμφωνείτε;

WU
dpapa
Posts: 52
Joined: 01 Jan 2008 13:45

Post by dpapa »

Ναι.
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Νομίζω όλοι συμφωνούμε.
nioniakis
Posts: 179
Joined: 25 Oct 2006 17:01
Location: Κυθηρα
Contact:

Post by nioniakis »

ο.κ το κειμενο!η προταση σου ομως να υπογραφουν οποιοι ολοκληρωνουν την ανανεωση καποιας σχοινιας,ειναι ισως υπερβολικη.αν ειναι μονο θεμα ευθυνης,ας καρφωνουν απο βοηθοι και πανω.εμεις βαζουμε το κουβαλημα.
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

nionakis wrote:αν ειναι μονο θεμα ευθυνης,ας καρφωνουν απο βοηθοι και πανω.εμεις βαζουμε το κουβαλημα.
Ρε συ nionio βλέπεις πολλούς "από βοηθοί και πάνω" να συμμετέχουν σ' αυτή τη προσπάθεια; Αν βάζαμε κάτι παραπάνω (πχ 3 ευρώ για κάθε πλακέτα) μπορεί και να βρίσκαμε μερικούς, αλλά έτσι "ερασιτεχνικά" δε νομίζω να βρεις κανέναν. Εκτός αν κάνει όλη τη δουλειά ο voutiros.
nioniakis
Posts: 179
Joined: 25 Oct 2006 17:01
Location: Κυθηρα
Contact:

Post by nioniakis »

να τον χωσουμε τοτε!! :P
παντως δεν πιστευω οτι στελεχη της αναρριχησης δεν θα στηριξουν την προσπαθεια...
AlexHwaRang
Posts: 425
Joined: 01 Jul 2007 16:33

Post by AlexHwaRang »

Σε συζήτηση που είχαμε στον σύλλογο σχετικά προέκειψε το συμπέρασμα ότι αν βγάλεις κάθε καρφί και βάλεις πλακέτα, το φλαμπούρι θα γίνει σπορ γιατί τα καρφιά είναι πολλά. Έπειτα άλλη ψυχολογία διαμορφώνεις με το καρφί και άλλη με την πλακέτα. Δηλαδή με το καρφί θα βάλεις και ένα καρύδι παραπάνω, με την πλακέτα θα φύγεις αέρα ίσως μέχρι την επόμενη πλακέτα.

Δύο προτάσεις λοιπόν:

1. Ο Μέγιστος αριθμός πλακετών ανά σχοινιά, εφόσον "παίρνει", να είναι Τρεις (3).

2. Κάποια καρφιά να αντικατασταθούν με Καρφιά. Μετά από δέκα χρόνια τα ξαναλλάζουμε.

ΥΓ1: Πιστεύω στην ανάπτυξη της προσωπικής ευθυνης στην συντήρηση των πεδίων. Αυτός, τότε, εκεί, τόσες.

ΥΓ2: Επανέλαβα την 666 τις προάλλες. Η πρώτη σχοινιά είναι ελλειινή. Θέλει ξήλωμα μέχρι και το ρελέ. Θέλει καθάρισμα από τα άπειρα σαθρά και Αναβαθμολόγιση, αφού θα έχει αλλάξει τελείως.
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Alex είναι απόλυτα σεβαστή η άποψη αυτή και δεν μπορώ να πω ότι είμαι αντίθετος (καλό είναι να μας πεις και το σύλλογο γιατί έχει σημασία η κάθε άποψη να είναι επώνυμη). Αλλά η προσπάθειά μας δε νομίζω πως έχει τέτοιους στόχους. Αυτά που προτείνεις θέλουν πολύ συζήτηση κι επεξεργασία, όπως ίσως κάνουμε το Σ/Κ αυτό στη Γκιώνα, αλλά που έτσι κι αλλιώς γίνονται εδώ και δεκαετίες χωρίς αποτέλεσμα. Η δική μου θέση είναι ότι αν δεν κάνουμε αντικαταστάσεις ασφαλειών μία προς μία, τότε καλύτερα να μην κάνουμε καθόλου. Όπου υπάρχουν αμφιβολίες, να τις αφήνουμε όπως είναι και ο καθένας εκεί ας κάνει ότι νομίζει όταν σκαρφαλώνει. Εκτός αν υπάρχει κάποιος "κανονισμός" που λέει πότε ένα καρφί είναι καλό, πότε τα καρφιά είναι πολλά, ότι μέχρι 3 ασφάλειες ανά σχοινιά είναι ηθικό και οι περισσότερες ανήθικο, κλπ. Προσωπικά δεν έχω τοποθετηθεί σχετικά με την φιλοσοφία του πεδίου όπως, σωστά, κάνεις εσύ, ο Τορέλλι, ο Βρούτσης και άλλοι. Ο καθένας βλέπει διαφορετικά την αναρρίχηση από τον άλλο και να είσαι σίγουρος ότι πολλοί διαφωνούν μαζί σου αλλά δεν το λένε δημόσια. Αν όμως, εκτός από να τις σεβόμαστε, δεχτούμε πλήρως και τις απόψεις αυτές, τότε καλύτερα να μην κάνουμε καμιά αλλαγή ασφαλειών και να κάνουμε ότι και οι άλλοι: fun climbing στα "καθαρά" πεδία της Αττικής που έχουν μπόλικες καινούργιες πλακέτες χωρίς να χάνουμε το χρόνο μας.

Επίσης ο καθαρισμός που αναφέρεις, ειδικά για την 666 αλλά εγώ θα το γενικεύσω, δεν είναι ο στόχος μας. Ο καθαρισμός είναι μεγάλη ιστορία και απαιτεί μαζικότητα που δεν την έχουμε. Πολλές φορές σπάνε ασφάλειες (καρφιά, πλακέτες, ρελέ) της ίδιας διαδρομής (ή διπλανών) από τις πέτρες που πέφτουν, και γι αυτό χρειάζεται προσεκτική επιθεώρηση για επιδιόρθωση. Αλλά έτσι κι αλλιώς, περισσότερες από τις μισές διαδρομές στα Ελληνικά βουνά δεν επαναλαμβάνονται λόγω βλάστησης (δες Βαράσοβα). Και θα ρωτήσω: πότε ένας σύλλογος έκανε συνάντηση καθαρισμού πεδίου ώστε να επαναφέρει σε καλή κατάσταση μερικές παλιές διαδρομές, από αυτές που γίνονταν μόνο με φυσικές ασφάλειες και δεν ξεπερνούσαν το V+; Αν δεν ξέρουν ποιές είναι, τους δίνω εγώ κατάλογο. Οι παλιοί έκαναν συναντήσεις και άνοιγαν τις διαδρομές (Βαράσοβα, Γκαμήλα, Δυτικά Βαρδούσια, Λαζόρεμα, Ζηλνιά, κλπ), εμείς τουλάχιστον ας κάνουμε συναντήσεις να τις συντηρήσουμε. Είναι σα να είμαστε ερασιτέχνες πιλότοι κάποιας αερολέσχης που χρησιμοποιούμε ένα δικό μας αεροδρόμιο και όταν μέσα σ' αυτό φυτρώνει ζούγκλα και βγαίνουν κροκόδειλοι να μην κάνουμε τίποτα για να το καθαρίσουμε και απλά μεταφερόμαστε όλοι μαζί σε άλλο αεροδρόμιο. Μήπως όμως είμαι από άλλο πλανήτη;

ΥΓ2: Φτιάξε σκίτσο με νέα βαθμολόγηση και στείλτο...
kitsos
Posts: 206
Joined: 12 May 2007 01:03
Location: exarceia city

Post by kitsos »

Υπάρχει και άλλη λύση:

Ρωτάμε τον Alex Huber πότε είναι περαστικός από τη χώρα μας. Ευγενικά του ζητάμε να κάνει μια rest day στο πεδίο του Φλαμπουρίου που σκεπτόμαστε να το συντηρήσουμε, απλώς για να μας πει τη γνώμη του, λέγοντας του να σκαρφαλώσει στις διαδρομές όπως εκείνος γουστάρει και σύμφωνα με τις προόδους που έχει σημειώσει το άθλημα παγκοσμίως. Πιθανό αποτέλεσμα: Ο Α. Huber σολάρει τις περισσότερες διαδρομές (χαλαρά :lol: ) δείχνοντας μας το σύγχρονο τρόπο αναρρίχησης αυτών των ιστορικών διαδρομών. Αποτέλεσμα 2:Πιστοί στο δρόμο που χάραξε ξηλώνουμε όλες τις καρφιά,ασφάλειες, ρελέ, κ.τ.λ από το πεδίο, αφού οι διαδρομές μπορούν να σκαρφαλωθούν και όπως τις έκανε ο μεγάλος Βαυαρός :lol: Αποτέλεσμα 3: Περιορίζουμε τη μόλυνση του περιβάλλοντος στην ορθοπλαγιά του Φλαμπουρίου και φυσικά δεν χρειάζεται να αγοράσουμε υλικά, οπότε γλιτώνουμε και τα έξοδα (με ότι έχουμε μαζέψει μέχρι τώρα του κάνουμε το τραπέζι σε ταβέρνα για τον κόπο του)!!! :lol:

ΥΓ1:Πλάκα κάνω,μην παρεξηγηθούμε...
ΥΓ2:Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφει ο Δημήτρης.
AlexHwaRang
Posts: 425
Joined: 01 Jul 2007 16:33

Post by AlexHwaRang »

Ο σύλλογος είναι ο ΑΟΣ αλλά δεν είμαι εγώ ο εκπρόσωπός του.

Η Α' σχοινιά της 666, αν θυμάμαι καλά, έχει τρία καρφιά, τα δύο εκ των οποίων είναι σε απόσταση 5 εκατοστών, οπότε μιλάμε για δύο σημεία τα οποία είναι σε περάσματα και δεν παίρνει και τίποτα άλλο αξιόπιστο. Και τα τρία είναι σκουριασμένα και κουνιούνται.

Συγκεκριμένα εγώ θα πρότινα την αντικατάστασή τους με δύο αξιόπιστες μόνιμες ασφάλειες (καρφί ή πλακέτα δεν με νοιάζει). Η σχοινιά είναι σχεδόν πενήντα μέτρα οπότε θα βάλεις πολλά καρύδια.

Όλα τα βράχια στην σχοινιά κουνιούνται (και μιλαμε για μεγάλα βράχια). Οπότε άμα άρχιζα και έσπρωχνα ότι κουνιέται, θά άλλαζε και η διαδρομή, εξού και η αναβαθμολόγηση.

Το ρελλέ είναι σε ένα πράγμα που μοιάζει με πλακέτα και σε ένα καρφί (που κουνιέται) το οποίο είναι σε οριζόντια απόσταση 70 εκατοστών. Τρελλή ισοστάθμιση! Δεν είναι καθόλου έυκολο να το ενισχύσεις με δικά σου πράγματα. Επιπλέον είναι αρκετά άβολο και σε άλλη θέση από εκεί που το αναγράφει ο οδηγός του Τιτόπουλου.

Πραγματικά δεν ήθελα να πέσει ο δεύτερος.
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

AlexHwaRang wrote:έχει τρία καρφιά, τα δύο εκ των οποίων είναι σε απόσταση 5 εκατοστών
Έχουμε ήδη προβλέψει τέτοιες καταστάσεις και θα τις αναφέρουμε στη Γκιώνα.

AlexHwaRang wrote:Οπότε άμα άρχιζα και έσπρωχνα ότι κουνιέται, θά άλλαζε και η διαδρομή, εξού και η αναβαθμολόγηση.
Είναι πολλές έτσι μετά το σεισμό του '99 αλλά όπως είπα είναι δύσκολο να κάνουμε κάτι. Το συζητάμε κι αυτό.

AlexHwaRang wrote:Το ρελλέ είναι σε ένα πράγμα που μοιάζει με πλακέτα και σε ένα καρφί (που κουνιέται) το οποίο είναι σε οριζόντια απόσταση 70 εκατοστών.
Έχει προβλεφθεί κάτι τέτοιο να αντικαθίσταται από διπλό ρελέ.
Post Reply