Ανανέωση ασφαλειών στο Φλαμπούρι

Πληροφορίες και απόψεις για την ασφάλεια και την βαθμολόγηση διαδρομών
Dimitris
Posts: 649
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Ανανέωση ασφαλειών στο Φλαμπούρι

Post by Dimitris »

Συνεχίζουμε εδώ το θέμα της ανανέωσης ασφαλειών στο Φλαμπούρι, το οποίο ξεκίνησε στο topic "Πρόσθεση ασφαλειών στα Μετέωρα;" αφού είναι κάτι ανεξάρτητο που θα πάρει χρόνο για να υλοποιηθεί.

Στη χθεσινή συνάντηση που έγινε στα γραφεία του ΕΟΣ Αθηνών και συμμετείχαν 10 άτομα, αποφασίστηκαν τα επόμενα βήματα που θα γίνουν, ώστε αυτή η διαδικασία να γίνει σωστά και να αποτελέσει οδηγό για το μέλλον.

Συγκεκριμένα αποφασίστηκαν τα εξής:

1) Ανανέωση ασφαλειών θα γίνει σε κλασικές διαδρομές που τώρα δεν μπορούν να γίνουν με ασφάλεια, λόγω πεπαλαιωμένου υλικού

2) Δεν θα ανανεωθούν ασφάλειες διαδρομών που έχουν γίνει επικίνδυνες λόγω του σεισμού του 1999 και οι διαδρομές αυτές θα καταγραφούν για να ενημερωθούν οι αναρριχητές

3) Η ανανέωση θα γίνει χωρίς να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας ασφάλισης της διαδρομής και χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον περισσότερο από όσο έχει ήδη επιβαρυνθεί

4) Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα έχουν πιστοποίηση UIAA, αν και το κόστος τους θα είναι υψηλό

5) Η αγορά των υλικών θα γίνει είτε από Ελλάδα είτε από το εξωτερικό και θα καλυφθεί από εμάς (για το σκοπό αυτό ανοίγουμε ένα ταμείο το οποίο θα κρατάει ο kayak)

6) Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες και η φιλοσοφία της προσπάθειας, πριν την υλοποίηση της, θα καταγραφούν σε κείμενο το οποίο θα αποσταλεί στην ΕΟΟΑ και τους Αθηναϊκούς συλλόγους προς ενημέρωση και έκφραση τυχόν αντιρρήσεων

7) Η προσπάθεια θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2008

8) Ανάλογα με την ανταπόκριση και σε περίπτωση που το ποσό που θα συγκεντρωθεί επαρκεί για αγορά υλικών επιπλέον αυτών που χρειάζονται για τη συντήρηση των προκαθορισμένων διαδρομών, η συντήρηση θα επεκταθεί μελλοντικά και σε άλλες διαδρομές του Φλαμπουριού αλλά και σε άλλα πεδία ίδιου χαρακτήρα (Άρμα, κλπ)

Όποιος θέλει να λάβει μέρος ενεργά στην προσπάθεια μπορεί να επικοινωνήσει προσωπικά με οποιονδήποτε από τους voutiros, kayak, planar, kitsos, zulu, dimitris ή στέλνοντας e-mail στο routes.gr. Εκτός από χρήματα χρειάζεται και προσωπική δουλειά που είναι η σημαντικότερη.
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Post by angelobike »

Σαν να ζω σε άλλη χώρα, ή να ονειρέυομαι!!!

Πιστεύω και εγώ ότι η εύρεση χρηματων θα είναι κάτι σχετικά εύκολο. Κάνατε κάποιο προϋπολογισμό του πρότζεκτ; Και μεις σαν εοδ αττικής, επειδή πιστεύουμε ότι το προλαμβανειν κάλλιον του θεραπεύειν, θα στηρίξουμε την προσπάθεια αυτή.

Είπατε και κάποιο χρονοδιάγραμμα, πότε θα ξεκινήσει, για να τελειώσει μεσα στο 8;

Ξαναλέω, αν κοιμάμαι, μην με ξυπνήσει κανείς.
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
Dimitris
Posts: 649
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Όχι Άγγελε δεν κοιμάσαι. Για τον προϋπολογισμό θα ανακοινώσουμε κάτι μόλις πάρουμε τιμές υλικών UIAA από Ελλάδα και εξωτερικό. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι άρχισε το κάρφωμα.
Minimus
Posts: 95
Joined: 29 Nov 2007 10:08
Location: Αθήνα

Post by Minimus »

Παρόλο που θεωρώ μεγάλο σφάλμα την ανάληψη του ταμείου από τον Kayak, :lol:

θεωρείστε και τη δική μου συμμετοχή στην προσπάθεια, δεδομένη.

Επίσης, θα θέσω σχετική πρόταση στο Δ.Σ. του συλλόγου μου για πρόσθετη "υλική" υποστήριξη.
Dimitris
Posts: 649
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Όποιος σκέφτεται να δώσει, ας το κάνει άμεσα. Όχι γιατί ο kayak θέλει να προγραμματίσει τις διακοπές του (πόσων αστέρων ξενοδοχείο να κλείσει) αλλά γιατί πρέπει να ξέρουμε τι έχουμε για ψώνια.
kitsos
Posts: 202
Joined: 12 May 2007 01:03
Location: exarceia city

Post by kitsos »

Ok, Χρήσιμο θα ήταν βέβαια να ξέρουμε που ακριβώς στο κέντρο είναι το

κατάστημα του Kayak, τηλ, ωράριο, κ.τ.λ, για να μπορεί ο καθένας να καταθέσει

τον οβολό του, όποτε τον βολεύει.

Σαφώς και πιστεύω γενικά ότι πρέπει να κοινοποιηθεί η απόφαση μας,

ενώ το κείμενο του Dimitris στην αρχή του topic μου φαίνεται μια χαρά, ίσως να

χρειάζεται κάποιες αλλαγές για να αποτελέσει το κείμενο που θα στείλουμε στους

ενδιαφερόμενους.

καλό Σ/Κ
:o :lol:
Dimitris
Posts: 649
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Αυτό το κείμενο είναι μόνο για ενημέρωση όσων μπαίνουν εδώ και έχοντας παρακολουθήσει το θέμα καταλαβαίνουν τι λέμε. Πρέπει να εμπλουτιστεί αρκετά και να περιέχει τεχνικές λεπτομέρειες ώστε να διαβαστεί και από άλλους που δεν ξέρουν κάτι.

Όσον αφορά τον kayak, αν θέλει ο ίδιος γράφει εδώ κάποια στοιχεία επαφής, αλλά μπορείτε να του στέλνετε και PM ή E_MAIL μέσω του forum.
User avatar
kayak
Posts: 162
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

Ο Δημήτρης έχει δίκιο, θα πρέπει να ξέρω το budget μου για να ξέρω σε ποιό εξωτικό μέρος θα καταλήξω! :lol:

'Οποιος θέλει να συνεισφέρει οικονομικά στην προσπάθεια αυτή που ξεκίνησε μπορεί να με βρει ώρες καταστημάτων στο μαγαζί που είναι στο κέντρο της Αθήνας μεταξύ ΗΣΑΠ "Αττικής" και "Βικτώρια". Τις υπόλοιπες ώρες μπορεί να με βρεί στα βράχια ανα την Ελλάδα!!! Μπορεί να με βρει κάποιος και μέσω email όπως επίσης να κάνει PM στο Routes.

Η βοήθεια περισσότερου κόσμου σημαίνει και περισσότερες ανανεωμένες διαδρομές. Εξάλλου πόσοι από εμάς σε αυτήν την ηλεκτρονική κοινότητα δεν έχουμε σκαρφαλώσει έστω μια trad διαδρομή και δεν έχουμε αναρωτηθεί για το αν είναι καλή η ασφάλεια που βάλαμε παρακάτω ή αν το καρφί που σκεφτόμαστε να κλιπάρουμε είναι αξιόπιστο και θα μας κρατήσει αν γίνει η "στραβή"? Πόσοι από εμάς που μετά από τη σχολή αρχαρίων δεν θελήσαμε να κάνουμε κάτι παραπάνω αναζητώντας την "περιπέτεια" στο βουνό? Η πιο "άμεση" μας λύση δεν ήταν το Φλαμπούρι? Σχολές συνεχίζουν να γίνονται χειμώνα-καλοκαίρι και φαντάζομαι ότι ο αριθμός των ατόμων που σκέφτονται όπως σκεφτήκαμε και εμείς τότε μεγαλώνει. Ας κοπιάσουμε λίγο για τη γενιά αυτή αλλά και τη γενιά μας που συνεχίζει να αναζητά την ομορφιά της "περιπέτειας" στις ορθοπλαγιές της Πάρνηθας, της Αττικής, της Ελλάδας...

και μην ξεχνάτε...κάθε πλακέτα που θα αγοραστεί με την εισφορά σας θα φέρει πάνω της το ονομά σας! :lol: (φαντάσου να σκαρφαλώνεις και να κλιπάρεις στην πλακέτα που γράφει "minimus".....άσε θα βάλω καρύδι!!!)
voutiros
Posts: 363
Joined: 19 Apr 2006 16:40

KEIMENO

Post by voutiros »

Φίλοι, αναλαμβάνοντας στη συνάντηση, την υποχρέωση να φτιάξω ένα κείμενο για τη γνωστοποίηση και την προώθηση του σχεδίου μας, σας παρουσιάζω τούτο έδω παρακάτω, αναμένοντας τις παρατηρήσεις σας, βελτιώσεις σας, κλπ.
Όσοι συμφωνείτε και πρόκειται να συνδράμετε με κάποιο τρόπο στην υλοποίηση του σχεδίου βάλτε παρακαλώ την υπογραφή σας.
Το κείμενο καλό είναι να μη "ταλαιπωρηθεί" χρονικά πολύ, ώστε να προωθηθεί γρήγορα στα σωματεία, γι' αυτό ας αφήσουμε τις φιοριτούρες και ας προσπαθήσουμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο λιτοί, ακριβείς και ουσιαστικοί, έτσι; ΣΥΝΤΟΜΑ!!!



ΘΕΜΑ: Ανανέωση Ασφαλειών στο Πάνω και Κάτω Φλαμπούρι

Είμαστε μια ομάδα από παλιούς και νέους αναρριχητές διαφόρων σωματείων της Αττικής, που έχουμε ξεκινήσει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μέσω του Forum του Routes.gr γύρω από την αναγκαιότητα ανανέωσης του μόνιμου εξοπλισμού ασφάλισης σε κάποια από τα παλαιότερα αναρριχητικά πεδία της Αττικής. Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 28/5/2008 στα γραφεία του ΕΟΣ Αθηνών συμφωνήσαμε να προτείνουμε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΕΟΟΑ, σωματεία Αττικής) και να γνωστοποιήσουμε στην ντόπια αναρριχητική κοινότητα, ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης και το πλαίσιο στο οποίο αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί. Βασικός σκοπός μας είναι να καταστούν τα πεδία αυτά περισσότερο προσβάσιμα στους αναρριχητές, διασφαλίζοντας παράλληλα τον χαρακτήρα, την ιστορία και το πνεύμα της περιπέτειας που αναδίδουν. Το σχέδιο αυτό μπορεί να υλοποιηθεί με εθελοντική εργασία που προτίθενται να προσφέρουν μέλη της ομάδας μας , πολλοί από τους οποίους είναι έμπειροι αναρριχητές, κάποιοι είναι και εκπαιδευτές ορειβασίας. Επίσης είμαστε αποφασισμένοι να καλύψουμε μέρος ή και όλα τα έξοδα αγοράς του εξοπλισμού ανανέωσης.

Ο ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ
Το σχέδιο καταρχήν, αφορά στην ανανέωση των φθαρμένων μόνιμων ασφαλειών (παλαιά καρφιά) μερικών κλασσικών διαδρομών στα ιστορικά αναρριχητικά πεδία του Κάτω και Πάνω Φλαμπουριού στην Πάρνηθα. Πολλές διαδρομές σε αυτά τα πεδία έχει διαπιστωθεί ότι φέρουν πάνω τους καρφιά και βύσματα σε πολύ άσχημη κατάσταση (30 και πλέον ετών), που εκτός από το ότι δεν προσφέρουν πια καμία ασφάλεια στον αναρριχητή, μολύνουν και τον βράχο με τη σκουριά τους. Η ανανέωση θα μπορούσε να αφορά αρχικά στις εξής διαδρομές:

1. Μεταμόσχευση
2. Δημοψήφισμα
3. Παραλλήλων (2ορελέ)
4. 666
5. Προμηθέας
6. Φαέθων
7. Βουντού
8. Κ. Τσατσαράγκος
9. Χύμα
10. Λένα

Όσον αφορά τις λοιπές ενέργειες, το σχέδιο περιλαμβάνει και την αναδιοργάνωση των ραπέλ των δυο αυτών πεδίων. Για το Κάτω Φλαμπούρι θα εξαλειφθεί το επικίνδυνο και άβολο πρώτο ραπέλ πάνω από την έξοδο των διαδρομών «Αμστελ»,«Δημοψήφισμα» και θα βελτιωθεί το αρχικό που βρίσκεται λίγο πιο κάτω. Αυτό πιστεύουμε ότι καλύπτει τις ανάγκες του πεδίου και δεν χρειάζονται περισσότερα ή καλύτερα. Για το Πάνω Φλαμπούρι μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ρελέ της διαδρομής «Νοσταλγίας» κατόπιν συνεννόησης με τους «ανοίξαντες» της.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ - ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Οι πρώτες ενέργειες για την υλοποίηση του σχεδίου έχουν ήδη ξεκινήσει με την συνάντηση και την οργάνωση της ομάδας. Το επόμενο βήμα θα έχει σαν αφετηρία τη δημοσιοποίηση αυτού του κειμένου με λογική αναμονή ως το τέλος του καλοκαιριού, προκειμένου να προλάβουμε και να εκτιμήσουμε αντιδράσεις αναρριχητών, σωματείων και ΕΟΟΑ. Τα έργα στην ορθοπλαγιά αναμένεται να ξεκινήσουν τέλη Σεπτεμβρίου (με την υποχώρηση της ζέστης) ώστε να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.
Το μόνο κόστος του σχεδίου αφορά στην αγορά του εξοπλισμού ανανέωσης. Με βάση τα παραπάνω θα χρειαστούν γύρω στα 70-80 βύσματα – πλακέτες , 20 από τις οποίες θα είναι για ρελέ. Το ακριβές κόστος τους δεν έχει υπολογιστεί αφού αναμένεται η σχετική έρευνα αγοράς. Πάντως, λόγω το ότι θα είναι πιστοποιημένα υλικά αναμένεται να είναι η πιο ακριβή λύση στην αγορά. Τα εργατικά θα είναι δωρεάν, αφού όλοι προσφέρουμε εθελοντική εργασία. Θα χρειαστούν επίσης, 2-3 ηλεκτρικά τρυπάνια, μέλος της ομάδας διαθέτει το δικό του και ελπίζουμε να καλύψουμε την ανάγκη δανειζόμενοι από γνωστούς και φίλους ή από τα σωματεία μας.

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Η ανανέωση του εξοπλισμού σε αυτές τις διαδρομές νομίζουμε ότι πρέπει να γίνει βάση των αρχών αναρριχητικής δεοντολογίας που έχει θέσει και προβάλλει η ΕΟΟΑ, προκειμένου να μην αλλάξει ο χαρακτήρας τους και αλλοιωθεί το «πνεύμα της πρώτης ανάβασης» που φέρουν και χωρίς να επιβαρυνθεί το περιβάλλον περισσότερο από όσο έχει ήδη. Πιο συγκεκριμένα:
1. Η ανανέωση ασφαλειών θα γίνει σε διαδρομές που τώρα δεν μπορούν να γίνουν με καμία ασφάλεια, λόγω πεπαλαιωμένου υλικού.
2. Πριν οποιαδήποτε ενέργεια θα ζητηθεί η γνώμη και θα εξασφαλιστεί η συναίνεση των αναρριχητών που τις άνοιξαν.
3. Η ανανέωση ασφαλειών θα αφορά αυστηρά μόνο στις υπάρχουσες μόνιμες ασφάλειες (καρφιά και βύσματα) που βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση.
4. Καμιά επιπλέον ασφάλεια δεν πρόκειται να μπει σε καμιά διαδρομή, είτε ως ενδιάμεση, είτε στα ρελέ.
5. Οι παλιές ασφάλειες θα αντικατασταθούν από ανοξείδωτες πλακέτες – βύσματα (10 mm), αυτές των ρελέ θα φέρουν και κρίκο ραπέλ.
6. Για την ανανέωση θα χρησιμοποιηθούν μόνο πλακέτες που φέρουν πιστοποίηση UIAA.
7. Οι νέες ασφάλειες θα τοποθετηθούν όσο γίνεται πιο κοντά στα σημεία που βρίσκονταν οι παλαιότερες.
8. Όσες από τις ασφάλειες των διαδρομών αντικατασταθούν, θα αφαιρεθούν από τον βράχο και θα εξαλειφθούν τα σημάδια τους.
Δεν θα ανανεωθούν ασφάλειες διαδρομών που έχουν γίνει επικίνδυνες για κατολισθήσεις, λόγω του σεισμού του 1999. Οι διαδρομές αυτές θα καταγραφούν για να ενημερωθούν οι αναρριχητές, τα ίδια και για όσα επικίνδυνα σαθρά κομμάτια εντοπιστούν στις διαδρομές που θα ανανεωθούν.
Υπερβολές παλαιοτέρων προσπαθειών ανανέωσης ή «βελτίωσης» μόνιμου εξοπλισμού, όπως πρόσθετες ενδιάμεσες ασφάλειες, πολλαπλές σε ρελέ, αλυσίδες, ιμάντες, καρυδάκια αφημένα σε σχισμές, κλπ, θα αφαιρεθούν.
Τέλος, θα ζητηθεί από αναρριχητές που έχουν ανοίξει μοντέρνες διαδρομές με πολλές ενδιάμεσες ασφάλειες να προσαρμόσουν τις διαδρομές τους στις συνθήκες του πεδίου, ιδιαίτερα όταν οι ασφάλειες τους αλλοιώνουν παλαιότερες προσπάθειες, όπως συμβαίνει με κάποιες στο Πάνω Φλαμπούρι.

ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ «ΕΠΙΠΛΟΚΗ»
Ένα δεοντολογικό ζήτημα μπορεί να εγερθεί για την χρήση βυσμάτων στη θέση καρφιών. Παρακάτω λοιπόν, εκθέτουμε τα επιχειρήματα μας και είμαστε πολύ πρόθυμοι να ακούσουμε αυτά της άλλης πλευράς, πριν οποιαδήποτε δράση.
Καταρχήν, δεν πρόκειται να αφαιρεθούν όλα τα καρφιά, παρά μόνο αυτά που έχουν αποδεδειγμένα φθαρεί. Κάποια μάλιστα έχουν σκουριάσει τόσο που μολύνουν και μετά βίας στέκονται στη θέση τους. Τέτοια νομίζουμε ότι είναι σε όλους κατανοητό, ότι δεν πρέπει να βρίσκονται πια στον βράχο.
Σε πολλές περιπτώσεις είναι δύσκολο να προσδιοριστούν πόσα καρφιά χρησιμοποιηθήκαν κατά την πρώτη ανάβαση. Διάφορα που έχουν καταγραφεί σε διαδρομές στα πεδία αυτά και περιλαμβάνονται σε οδηγούς, έχουν προστεθεί αργότερα, από επαναλήψεις. Από την άλλη, πολλές κλασσικές ανοίχτηκαν με εκτεταμένη χρήση καρφιών, του μόνου ασφαλιστικού μέσου που διέθεταν οι αναρριχητές στην Ελλάδα τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70. Το «pitonage», το κάρφωμα δηλαδή καρφιών κατά την ανάβαση για την ασφάλιση της σχοινιάς, από τον πρώτο και το ξεκάρφωμά τους από τον δεύτερο, υπήρξε για χρόνια μια πολύ δημοφιλής πρακτική σε διαδρομές περιπέτειας (όχι και τόσο φιλική στον βράχο). Ακόμη και σήμερα χρησιμοποιείται από κάποιος σε ορεινές αναρριχήσεις. Πολλά από αυτά που συναντάμε σε τέτοιες διαδρομές λοιπόν, δεν είναι κατ’ ανάγκη αυτά τα μόνα που χρησιμοποίησαν οι πρώτοι, αλλά αυτά που απλά αφήσαν πίσω τους, είτε αυτοί, είτε άλλοι αργότερα. Είναι μάλλον δύσκολο να προσδιορίσει κανείς το «αρχικό πνεύμα μιας διαδρομής», τουλάχιστον μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’80, οπότε και ό,τι καρφί χρησιμοποιείται μένει στη θέση του ή καταγράφεται, τουλάχιστον στα σημεία «κλειδιά». Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις, όπως αυτή της περίφημης «Παραλληλών» της πρώτης διαδρομής στην Ελλάδα που ανοίχτηκε με καρυδάκια.
Η επιλογή χρήσης βυσμάτων για ανανέωση των παλαιών καρφιών, αποτελεί πάντως διεθνή πρακτική και πηγάζει από την …κοινή λογική. Οι λόγοι που συνήθως προβάλλονται είναι οι εξής:
1. Τα καρφιά δεν είναι πιο «αθώα» από τα βύσματα, μολύνουν περισσότερο το βράχο, σκουριάζουν πιο εύκολα, χρειάζονται πιο συχνά αντικατάσταση και καταστρέφουν τον βράχο από το έμπα- έβγα.
2. Τα βύσματα αν είναι ανοξείδωτα και καλά πιστοποιημένα, δεν χρειάζονται συχνή αντικατάσταση και αντέχουν περισσότερα χρόνια και όταν αντικαθίστανται μπορεί να εξαλειφθούν τα σημάδια τους από το βράχο.
3. Τα καρφιά λόγω συνθηκών γρήγορα χάνουν πολλές από τις ιδιότητες τους, προσφέροντας σαφώς λιγότερη ασφάλεια, ιδιαίτερα στον ασβεστόλιθο, έτσι αλλοιώνεται το «πνεύμα της αρχικής προσπάθειας».
4. Τα βύσματα προσφέρουν τη καλύτερη δυνατή ασφάλεια στον αναρριχητή, όπως άλλωστε και τα καρφιά στην εποχή που μπήκαν, άρα με τη χρήση τους δεν αλλοιώνεται το «πνεύμα της αρχικής προσπάθειας».
5. Τέλος, τα βύσματα στοιχίζουν πια πολύ λιγότερο από τα καρφιά.

ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Πιστεύουμε ότι το ζήτημα της χρήσης και της προστασίας των αναρριχητικών πεδίων της χώρας είναι ένα πολύ ιδιαίτερο, ευαίσθητο και πια κρίσιμο ζήτημα, λόγω της «γήρανσης» των μόνιμων ασφαλειών τους, αφορά όλους τους αναρριχητές και απαιτεί μια προσεκτική και συναινετική πολιτική αντιμετώπισης. Με αγάπη και μεράκι για τα πεδία αυτά μαζευτήκαμε αυθόρμητα, γεμάτοι ενθουσιασμό και είμαστε πρόθυμοι να αναλάβουμε το κόστος και το έργο συντήρησης τους, αντιλαμβανόμενοι και αποδεχόμενοι πλήρως τις σχετικές ευθύνες που πηγάζουν από τις πράξεις μας. Θέλουμε τα πεδία αυτά να παραμείνουν ανοιχτά στους νέους και να μη εγκαταλειφθούν.
Καλούμε τα σωματεία μας να συνδράμουν στην προσπάθεια συνεισφέροντας χρήματα, τεχνογνωσία ή και τα δυο. Επίσης, προβάλλοντας το έργο στα υπόλοιπα μέλη και προωθώντας την πρόταση μας στην ΕΟΟΑ, η οποία σαν αρχή του χώρου περιμένουμε να ελέγξει την αναγκαιότητα και την ορθότητα του σχεδίου και να εγκρίνει ή όχι την υλοποίηση του.


Υπογραφές


ΥΓ

Προσέξτε ίσως να μην το έχω αναπτύξει όπως θα έπρεπε, αλλά θα πρέπει να συμφωνήσουμε και για το ζήτημα της ευθύνης των πράξεων μας αντικαθιστώντας μια ασφάλεια. Το ζήτημα αυτό δεν είναι απλό και ίσως δεν χρειάζεται να είναι και στο κείμενο αλλά μεταξύ μας θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, τι ευθύνη έχει ο κάθενας που θα βάλει μια ασφάλεια. Δεν πρόκειται για απλό άνοιγμα διαδρομής αλλα για συντήρηση πεδίου, οπότε τα πράγματα είναι αλλιώς όπως καταλαβαίνετε. Η γνώμη μου είναι η εξής: κάθε σχοινιά που φτιάχνεται (ενδιάμεσες ασφάλειες - ρελέ) να καταγράφουμε από ποιον (να βάζει και την υπογραφή του κάτω από την απαρίθμιση των ενεργειών του) και αυτά μαζί με τον υπόλοιπο απολογισμό να τα καταθέσουμε στο τέλος στην ΕΟΟΑ. Καμιά άλλη ιδέα;




WU
voutiros
Posts: 363
Joined: 19 Apr 2006 16:40

ΕΥΘΥΝΗ

Post by voutiros »

Ενα ζήτημα που πρέπει να ξεκαθαριστεί ανάμεσα σε όσους προσφερουν είναι αυτό της ευθύνης των πράξεων μας.
Η πρόταση μου έχει ως εξής: ο καθένας που φτιάχνει μια σχοινια (ενδιάμεσες ασφάλειες, ρελέ) έχει ατομική ευθύνη για το βύσμα που θα βάλει, ενημερώνει γραπτώς για τις ενέργειες του και υπογράφει. Όλα τα κειμενα αυτά μαζί με τον απολογισμό κατατίθονται στην ΕΟΟΑ στο τέλος.
Καμιά άλλη ιδέα;

WU
AlexHwaRang
Posts: 396
Joined: 01 Jul 2007 16:33

Post by AlexHwaRang »

Ολοκληρωμένη η πρόταση και εννοείτε πως θα συμβάλλουμε χρονικά και χρηματικά.

Ρωτάω, δεν ξέρω:

Αυτο το point system των σωματίων-συλλογων από την ΕΟΟΑ περιλαμβάνει την δράση στην συντήρηση των διαδρομών, δίνοντας έτσι κίνητρο για την δημιουργία μιας αέναης κατάστασης?
voutiros
Posts: 363
Joined: 19 Apr 2006 16:40

Post by voutiros »

Με το παλιό σύστημα Alex κάτι υπήρχε, όμως πια τους τα έκοψε αυτά και άλλα πολλά η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, για την οποία βέβαια αθλητισμός σημαίνει άλλα πράγματα. Όμως ας μη ξεκινήσουμε σε αυτό το topic μια τέτοια συζήτηση γιατί θα ξεφύγουμε πολύ από το ζητούμενο.
Λοιπόν, σήμερα πήγα στο Π. Φλαμπούρι στη διαδρομή Πανόραμα πρόσθεσαν βύσμα (δεν το θυμάμαι πριν από 6-7 χρόνια που την έκανα) δίπλα από ένα σουπερ διαμπερές στα εύκολα της δεύτερης σχοινιάς. Εκεί ανανέωσαν άλλα 2-3 βύσματα αφήνοντας δίπλα τους τα παλιά που έχουν σκουριάσει και είναι μια αηδία, το ίδιο και το ρελέ στο τέλος με την αλυσίδα είχει γίνει αηδία. Στη διπλανή Πλάκα των Πιθήκων έφτιαξαν νέο ρελέ (1ο) με 2 βύσματα. Για όσους δεν γνωρίζουν και οι δυο αυτές διαδρομές είναι ιστορικής αξίας και εγώ ιδιαίτερα είμαι πολύ ευαίσθητος με την κατάστασή τους. Αμαν πια με αυτούς τους αυτόκλητους οργανωτές πεδίων. Αν κάποιος γνωρίζει τους δράστες να μας τους πεί..., την άλλη φορά θα πάω με σφυρί.
Ας έχετε υπόψη σας ότι χρειαζόμαστε τέτοια πληροφόρηση
οπότε καλό είναι να γράφετε ότι ατασθαλειες εντοπίζετε εκεί (και αλλού βέβαια).

WU
User avatar
kayak
Posts: 162
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

Συμφωνώ πλήρως με το κείμενο του voutirou και υπογράφω.
Dimitris
Posts: 649
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Κι εγώ υπογράφω το κείμενο θεωρώντας το άψογο. Έχω κάποια πράγματα να προσθέσω, που αφορούν τεχνικές λεπτομέρειες, χωρίς να αλλοιώνουν το υπόλοιπο κείμενο:

Το:
2. Πριν οποιαδήποτε ενέργεια θα ζητηθεί η γνώμη και θα εξασφαλιστεί η συναίνεση των αναρριχητών που τις άνοιξαν.
Θα μπορούσε να γίνει:
2. Πριν οποιαδήποτε ενέργεια θα ζητηθεί η γνώμη και θα εξασφαλιστεί η συναίνεση των αναρριχητών που τις άνοιξαν. Αν δεν υπάρξει η συναίνεσή τους, δεν θα γίνεται καμιά παρέμβαση, αλλά θα ανακοινώνεται η κατάσταση της διαδρομής για να την γνωρίζουν οι αναρριχητές.

Το:
4. Καμιά επιπλέον ασφάλεια δεν πρόκειται να μπει σε καμιά διαδρομή, είτε ως ενδιάμεση, είτε στα ρελέ.
Θα μπορούσε να γίνει:
4. Καμιά επιπλέον ασφάλεια δεν πρόκειται να μπει σε καμιά διαδρομή, είτε ως ενδιάμεση, είτε στα ρελέ. Όπου δεν υπάρχει έτοιμο ρελέ, δεν θα προστεθεί καινούργιο. Όπου το ρελέ είναι με δυο ασφάλειες θα αντικατασταθούν και οι δυο, όπου είναι με μια ασφάλεια θα αντικατασταθεί μόνο αυτή.

Επίσης θα μπορούσε να προστεθεί:
9. Για όλα τα βύσματα που θα τοποθετηθούν, οι τρύπες θα έχουν βάθος τουλάχιστον 5mm μεγαλύτερο από το μήκος του βύσματος, ώστε σε μελλοντικές ανανεώσεις να μην χρειάζεται σπάσιμο και να καλύπτονται εύκολα με ρητίνη ή άλλο υλικό. Αυτή είναι μια πρακτική που θα πρέπει να ακολουθείται και από όσους ανοίγουν διαδρομές, ανακοινώνοντάς το παράλληλα για να είναι γνωστό σε όσους κάνουν ανανέωση στο μέλλον.

Ίσως αυτά να είναι λεπτομέρειες, αλλά θα είναι χρήσιμα για το μέλλον, όταν γίνονται αντικαταστάσεις ασφαλειών από άλλους, που δεν γνωρίζουν το δικό μας σκεπτικό. Αλλά ειδικά το τελευταίο, αν γίνεται από όλους, βοηθάει να "σβήνονται" πολύ εύκολα τα ίχνη του βύσματος στο βράχο όταν αυτό δεν είναι χρήσιμο πλέον. Έτσι κι εμείς, θα δώσουμε τη δυνατότητα στην επόμενη αντικατάσταση μετά από πολλά χρόνια, αυτή να γίνει σωστά και καθαρά.
Ant
Posts: 89
Joined: 07 Feb 2008 12:20

Post by Ant »

Συμφωνώ απόλυτα και υπογράφω. Τόσο με το κείμενο του Βούτυρου όσο και με τις προτάσεις του Δημήτρη.
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

Και γω συμφωνω και με τα δυο.
Dimitris
Posts: 649
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Εφ' όσον υπάρχει συμφωνία για το παραπάνω κείμενο από όσους το διαβάζουν, νομίζω πως μια εβδομάδα στον αέρα είναι αρκετή για σχολιασμό. Την επόμενη Δευτέρα θα μπορούσαμε να το "κλείσουμε" ώστε να κοινοποιηθεί.
kitsos
Posts: 202
Joined: 12 May 2007 01:03
Location: exarceia city

Post by kitsos »

Συμφωνώ με το κείμενο και τις ακόλουθες παρατηρήσεις. θα τα πουμε και στη Γκιώνα
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Post by angelobike »

Και κατά την δική μου γνώμη το κείμενο του Βουτυρου (ακόμα και χωρίς τις προσθήκες του Δημήτρη, που είναι πολύ σωστές) είναι άψογο.

Μία παρακληση από μένα. Αν και η εοδ αττικής δεν είναι είναι ορειβατικός σύλλλογος και δεν ανήκει στην δύναμη της ΕΟΟΑ, παρακαλώ να δοθει και σε μας η επιστολή, αφού όπως προανάφερα η ενέργεια αυτή είναι σύμφωνα με το πνέυμα της πρόληψης των ατυχημάτων και θα θέλαμε και εμεις να βοηθήσουμε.
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
voutiros
Posts: 363
Joined: 19 Apr 2006 16:40

Post by voutiros »

Ξανά στον αέρα για μια σημαντική παρατήρηση. Υπάρχουν κάποια παλιά καρφιά σε σημεία που ασφαλίζονται και με καρύδια-φρεντς, τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Ο Τορέλι παρατήρησε ότι στην διαδρομή "Λένα" στο Π. Φλαμπούρι πιθανή αλλαγή ενός τέτοιου καρφιού να "αλλάξει" την σχοινιά...

WU
Post Reply