Φθορά μόνιμων ασφαλειών

Πληροφορίες και απόψεις για την ασφάλεια και την βαθμολόγηση διαδρομών
Post Reply
Nektarios79
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2007 12:27
Location: Athens

Φθορά μόνιμων ασφαλειών

Post by Nektarios79 »

Ανοίγω την παρούσα συζήτηση μήπως και γίνει πιο εύκολο να αρχίσουμε να μαζεύουμε τις πληροφορίες από διάφορα πεδία ανά την Ελλάδα, σπορ ή βουνίσια όπου διαπιστώνουμε φθαρμένες ή επισφαλείς μόνιμες ασφάλειες είτε σε ρελέ είτε ενδιάμεσα.

Αν είναι εύκολο καλό θα ήταν να συνοδεύεται και με φωτογραφία έτσι ώστε να μπορούν να καταλάβουν και οι υπόλοιποι το μέγεθος της φθοράς και το πόσο σοβαρή είναι η περίπτωση της έτσι ώστε αν κρίνεται δυνατό να προγραμματίζεται η αντικατάσταση ή τουλάχιστο να το λαμβάνουν υπ' όψη τους όσοι πηγαίνουν κατά εκεί!

Ξεκινώ με πρόσφατη επίσκεψη στα βράχια του Φιλοπάππου που είναι από τα πιο πολυσύχναστα κυρίως το χειμώνα και κυρίως από νέους αναρριχητές... Παρατήρησα λοιπόν ότι μόλις λίγα χρόνια μετά από την τελευταία ανανέωση ασφαλειών στα ρελέ η συνεχής χρήση top-rope και το κατέβασμα κουβά κατευθείαν απ' τις ασφάλειες του ρελέ έχει αρχίσει να δημιουργεί εμφανέστατη φθορά πάνω στα βύσματα! Ορίστε ένα παράδειγμα που δυστυχώς λόγω της ώρας που τραβήχτηκε η φωτογραφία δεν είναι εύκολα διακριτή η φθορά ωστόσο με λίγη προσοχή φαίνεται η αυλάκωση του σκοινιού πάνω στο μέταλλο.
Image

:arrow: Η σωστή τεχνική είναι για το top-rope να τοποθετούμε στο ρελέ 2 δικά μας καραμπίνερ ασφαλείας και μέσα από αυτά το σκοινί μας και όχι κατευθείαν από το ρελέ. Τα καραμπίνερ μπορεί να τα μαζέψει ο τελευταίος (αφού ασφαλιστεί εννοείται...) και να κατέβει με ραπέλ.
:arrow: Για το κατέβασμα κουβά η σωστή τεχνική είναι να μη κάνουμε κουβά αλλά ραπέλ παρ' όλα αυτά αν κάποιος θέλει ντε και καλά να κάνει κουβά ας δώσει κανένα ευρώ και να αφήσει κανένα βιομηχανικό καραμπίνερ στο ρελέ που αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή σε σχέση με τα χημικά βύσματα π.χ. του Φιλοπάππου! ! !

Είμαι σίγουρος ότι παρόμοια φαινόμενα θα έχουμε και σε άλλα πολυσύχναστα πεδία και εκτός από το θέμα της ασφάλειας θα πρέπει να αναλογιστούμε και το θέμα του τι θα γίνει σε 50 χρόνια αν κάθε 5 χρόνια πρέπει να αλλάζουμε τις ασφάλειες στα βράχια επειδή τις φθείρουν τα σχοινιά μας! Μάλλον δεν θα είναι και ένα πάρα πολύ ωραίο θέαμα...
Nektarios79
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2007 12:27
Location: Athens

Post by Nektarios79 »

Η διαδρομή Rilken στην Βαράσοβα είναι σε άθλια κατάσταση! Όλες της οι ασφάλειες παρουσιάζουν μια απίστευτα διαβρωμένη εικόνα και αμφιβάλω αν μπορούν να δεχθούν ακόμα και στατικό κρέμασμα πόσο μάλιστα πτώση επικεφαλή!
Δυστυχώς δεν υπάρχει διαθέσιμη φωτογραφία.
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

Στη πρωτη φωτογραφία εξισου θα με φόβιζε το κρεμασμα απο το σαπιο ναυτικο κλειδι, ή απο τον αμφιβολο κρικο της αλυσιδας σιδεραδικου (very good quality (TM)).
Μη ξεχνατε- μια αλυσιδα ειναι τοσο δυνατη οσο ο πιο αδυναμος κρικος της...
kangoo
Posts: 80
Joined: 23 Aug 2006 17:00

Post by kangoo »

Βασικά το όλο "σετ¨κρίκος αλυσίδα, ναυτικό κρίνετε επισφαλές αν όχι επικίνδυνο.

Το σε ποια διαδρομή είναι θα ήταν καλό να το αναφέρεις.

Είναι πολυς κόσμος που δεν κοιτάζει καν την κατάσταση της εκάστοτε ασφάλειας (ότι και αν είναι αυτή) και απλά την εμπιστεύετε τυφλά.

Φιλικά
Nektarios79
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2007 12:27
Location: Athens

Post by Nektarios79 »

Δεν ανέφερα ποια διαδρομή είναι γιατί όπως γράφω η φωτογραφία είναι ένα παράδειγμα μόνο αφού παρόμοιες φθορές έχουν οι περισσότερες διαδρομές οπότε όποιος σκαρφαλώνει στην περιοχή πρέπει να έχει το νου του και να το λαμβάνει υπ' όψη!

Πάντως για την ιστορία νομίζω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα βρίσκεται στις πολυσύχναστες 9, 10, 11, 12 στα κόκκινα...
kangoo
Posts: 80
Joined: 23 Aug 2006 17:00

Post by kangoo »

Πάντως είναι φοβερά γρήγορη η φθορά.Νομίζω πως είχαν αλλαχθεί σχετικά πρόσφατα αυτά τα ρελέ.
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

Διαβάζοντας αυτό το νέο πολύ ενδιαφέρον thread πραγματικά μετανιώνω που δεν φωτογράφισα μερικά από τα ρελε μετά από πρόσφατη επίσκεψη μου στην Καλογρια...
kangoo
Posts: 80
Joined: 23 Aug 2006 17:00

Post by kangoo »

Πόσοι νομίζετε πως χρησιμοποιούν καραμπίνερ για top-rope και κουβά και όχι απευθείας μέσα από τον χημικό κρίκο??
Post Reply