Ανοίγω την παρούσα συζήτηση μήπως και γίνει πιο εύκολο να αρχίσουμε να μαζεύουμε τις πληροφορίες από διάφορα πεδία ανά την Ελλάδα, σπορ ή βουνίσια όπου διαπιστώνουμε φθαρμένες ή επισφαλείς μόνιμες ασφάλειες είτε σε ρελέ είτε ενδιάμεσα.
Αν είναι εύκολο καλό θα ήταν να συνοδεύεται και με φωτογραφία έτσι ώστε να μπορούν να καταλάβουν και οι υπόλοιποι το μέγεθος της φθοράς και το πόσο σοβαρή είναι η περίπτωση της έτσι ώστε αν κρίνεται δυνατό να προγραμματίζεται η αντικατάσταση ή τουλάχιστο να το λαμβάνουν υπ' όψη τους όσοι πηγαίνουν κατά εκεί!
Ξεκινώ με πρόσφατη επίσκεψη στα βράχια του Φιλοπάππου που είναι από τα πιο πολυσύχναστα κυρίως το χειμώνα και κυρίως από νέους αναρριχητές... Παρατήρησα λοιπόν ότι μόλις λίγα χρόνια μετά από την τελευταία ανανέωση ασφαλειών στα ρελέ η συνεχής χρήση top-rope και το κατέβασμα κουβά κατευθείαν απ' τις ασφάλειες του ρελέ έχει αρχίσει να δημιουργεί εμφανέστατη φθορά πάνω στα βύσματα! Ορίστε ένα παράδειγμα που δυστυχώς λόγω της ώρας που τραβήχτηκε η φωτογραφία δεν είναι εύκολα διακριτή η φθορά ωστόσο με λίγη προσοχή φαίνεται η αυλάκωση του σκοινιού πάνω στο μέταλλο.
Η σωστή τεχνική είναι για το top-rope να τοποθετούμε στο ρελέ 2 δικά μας καραμπίνερ ασφαλείας και μέσα από αυτά το σκοινί μας και όχι κατευθείαν από το ρελέ. Τα καραμπίνερ μπορεί να τα μαζέψει ο τελευταίος (αφού ασφαλιστεί εννοείται...) και να κατέβει με ραπέλ.
Για το κατέβασμα κουβά η σωστή τεχνική είναι να μη κάνουμε κουβά αλλά ραπέλ παρ' όλα αυτά αν κάποιος θέλει ντε και καλά να κάνει κουβά ας δώσει κανένα ευρώ και να αφήσει κανένα βιομηχανικό καραμπίνερ στο ρελέ που αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή σε σχέση με τα χημικά βύσματα π.χ. του Φιλοπάππου! ! !
Είμαι σίγουρος ότι παρόμοια φαινόμενα θα έχουμε και σε άλλα πολυσύχναστα πεδία και εκτός από το θέμα της ασφάλειας θα πρέπει να αναλογιστούμε και το θέμα του τι θα γίνει σε 50 χρόνια αν κάθε 5 χρόνια πρέπει να αλλάζουμε τις ασφάλειες στα βράχια επειδή τις φθείρουν τα σχοινιά μας! Μάλλον δεν θα είναι και ένα πάρα πολύ ωραίο θέαμα...
Φθορά μόνιμων ασφαλειών
-
- Posts: 51
- Joined: 08 Nov 2007 12:27
- Location: Athens
-
- Posts: 51
- Joined: 08 Nov 2007 12:27
- Location: Athens
Δεν ανέφερα ποια διαδρομή είναι γιατί όπως γράφω η φωτογραφία είναι ένα παράδειγμα μόνο αφού παρόμοιες φθορές έχουν οι περισσότερες διαδρομές οπότε όποιος σκαρφαλώνει στην περιοχή πρέπει να έχει το νου του και να το λαμβάνει υπ' όψη!
Πάντως για την ιστορία νομίζω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα βρίσκεται στις πολυσύχναστες 9, 10, 11, 12 στα κόκκινα...
Πάντως για την ιστορία νομίζω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα βρίσκεται στις πολυσύχναστες 9, 10, 11, 12 στα κόκκινα...