Ψάχνοντας για συσκευές ασφάλισης ferrata, έπεσα πάνω σ' αυτό το άρθρο. Γνώμες; Θα το δοκιμάζατε;
Από άποψη ασφάλειας δεν έχω ένσταση, αλλά από άποψη πρακτικότητας μάλλον δε μου αρέσει...
Ferrata absorber σε ρόλο load-limiting device
Re: Ferrata absorber σε ρόλο load-limiting device
συμφωνώ και στα δύο, τα 2 εξτρα σιδερικά μπροστά σου μάλλον δεν είναι πολύ πρακτικά... Γι'αυτό εκπαιδεύεται καλά ο "ασφαλιστής", να δίνει κάποια λάσκα στον "ιπτάμενο" και να αποσβέσει τη πτώση!Nikolas_A wrote: Από άποψη ασφάλειας δεν έχω ένσταση, αλλά από άποψη πρακτικότητας μάλλον δε μου αρέσει...
"Αν η απάντηση είναι "κόψε το βραδυνό" τότε η ερώτηση είναι λάθος... " -- (ένας φίλος)
Πάντως, αν κατάλαβα καλά, πριν ξεκινήσεις επικεφαλής, περνάς μέσα από τη διάτρητη πλακέτα το σχοινί σου και όταν πέσεις, η διάτρητη πλακέτα απορροφά μέρος της ενέργειας πτώσης. Το σύστημα αυτό βλέπω ότι διατίθεται στις ΗΠΑ, όπου η απόσβεση ενέργειας είναι πολύ σημαντική στις (άπειρες) δύσκολες trad σχισμές που υπάρχουν εκεί.
Καταλαβαίνω όμως ότι κάθε διαφορετικής διαμέτρου σχοινί (8-11 mm) και διαφορετικής ύφανσης σχοινί (dry, super dry, no dry, κλπ) θα σέρνει διαφορετικά μέσα στη διάτρητη πλακέτα, με αποτέλεσμα άλλα σχοινιά να ολισθαίνουν εύκολα και άλλα πιο δύσκολα. Αυτό σημαίνει διαφορετική απόσβεση σε κάθε περίπτωση, που, ίσως είναι ένα θέμα......
Αντίθετα, στα EAS (Energy Absorbing systems) της Via Ferratta, το σχοινί και η διάτρητη πλακέτα πρέπει να διατίθενται μαζί κατά την αγορά και είναι ελεγμένα (UIAA/EN) ώστε το συγκεκριμένο σχοινί να συνεργάζεται σωστά με την διάτρητη πλακέτα (στην Ελλάδα, μπορεί να το βρείς και ξέχωρα, εδώ όλα γίνονται.).
Σημειώνω ότι στις ΗΠΑ δεν ισχύει το ΕΝ
Κάποια άλλη γνώμη ?
Καταλαβαίνω όμως ότι κάθε διαφορετικής διαμέτρου σχοινί (8-11 mm) και διαφορετικής ύφανσης σχοινί (dry, super dry, no dry, κλπ) θα σέρνει διαφορετικά μέσα στη διάτρητη πλακέτα, με αποτέλεσμα άλλα σχοινιά να ολισθαίνουν εύκολα και άλλα πιο δύσκολα. Αυτό σημαίνει διαφορετική απόσβεση σε κάθε περίπτωση, που, ίσως είναι ένα θέμα......
Αντίθετα, στα EAS (Energy Absorbing systems) της Via Ferratta, το σχοινί και η διάτρητη πλακέτα πρέπει να διατίθενται μαζί κατά την αγορά και είναι ελεγμένα (UIAA/EN) ώστε το συγκεκριμένο σχοινί να συνεργάζεται σωστά με την διάτρητη πλακέτα (στην Ελλάδα, μπορεί να το βρείς και ξέχωρα, εδώ όλα γίνονται.).
Σημειώνω ότι στις ΗΠΑ δεν ισχύει το ΕΝ
Κάποια άλλη γνώμη ?
-
- Posts: 225
- Joined: 20 Apr 2007 19:52
- Location: athina
- Contact:
Και η KONG έχει εδώ και πολύ καιρό ένα αντίσοτιχο, το λέει KISA
Αν και το έχω, δεν το έχω τεστάρει για τα αποτελέσματα του.
Αν και το έχω, δεν το έχω τεστάρει για τα αποτελέσματα του.
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ