Ανανέωση ασφαλειών στο Φλαμπούρι

Πληροφορίες και απόψεις για την ασφάλεια και την βαθμολόγηση διαδρομών
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

Στο Κατω Φλαμπούρι (εκτός απο 2 ασφάλειες στη Βουντού,που είπε ο voutyros ότι θα την ολοκληρώσει σύντομα), όλες οι άλλες που είχαν συζητηθεί στο αρχικό πλάνο έχουν ολοκληρωθεί. Βέβαια υπάρχουν και πολλές άλλες οι οποίες απαιτούν και αυτές συντήρηση, αλλά αυτές θα ακολουθήσουν ως 2η φάση του project. Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άλλα πεδία που έχουν παραμεληθεί/ξεχαστεί λόγω έλλειψη συντήρησης (πχ Άρμα).
Υποθέτω πως έπειτα από την συνάντηση-συντήρηση που θα γίνει στις 18/10 θα συζητηθεί και η πορεία του project της ανανέωσης, οπότε η παρουσία και οι ιδέες του καθενός είναι ευπρόσδεκτες...μετά μπύρας φυσικά!
AlexHwaRang
Posts: 425
Joined: 01 Jul 2007 16:33

Post by AlexHwaRang »

Κάναμε πρόσφατα την Βουντου (διαδρομάρα) και δεν έχει πρόβλημα με τις ασφάλειες σε όλο το μήκος της. Εκεί που έχει ένα παλιό καρφί, το οποίο δεν είναι και τόσο άσχημο, παίρνει πολύ καλά καρύδια. Το R1 δεν βρήκα αλλά έχει και ένα πολύ μεγάλο μπλόκι που το τυλίγεις με το 4μετρο.
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

Το R1 της Βουντού είναι κοινό με της Amstel, Mad Max. Αντίστοιχα και το R2.
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

την προσεχή Κυριακή (18/10) θα γίνει άλλη μια εξόρμηση, αυτή τη φορά στο Πάνω Φλαμπούρι, με σκοπό την ανανέωση ασφαλειών και ολοκλήρωση του αρχικού πλάνου.
για όσους θέλουν να βοηθήσουν (με τρυπάνια, εργασία, σκαρφάλωμα κλπ), προτείνω το ραντεβού να είναι στις 8:30 στο τελεφερίκ με σκοπό να δούμε πόσοι θα είμαστε, τι υλικά θα πάρουμε και πως θα χωριστούν οι σχοινοσυντροφιές και οι εργασίες. Προτείνω να ανέβουμε μέχρι το καταφύγιο του Φλαμπουρίου και να κατηφορίσουμε (ή να κάνουμε ραπελ) από εκεί μέχρι την ορθοπλαγιά. Αν κάποιος έχει να προτείνει κάτι διαφορετικό,ας το κάνει μέχρι την Παρασκευή που οι περισσότεροι ενημερώνονται από το forum.
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

σύμφωνα με τελευταίαες προγνώσεις καιρού,ο καιρός θα είναι με το μέρος μας την Κυριακή, οποτε το ραντεβού ισχύει στις 8:30 στην κύρια είσοδο του τελεφερίκ. Όσοι έχουν, ας κρατάνε τρυπάνια,σφυριά, σχοινιά, καρύδια, friends κλπ
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

την Κυριακή 15/11/2009 έγινε άλλη μια εξόρμηση "συντήρησης" στο Πάνω Φλαμπούρι.
Η μια σχοινοσυντροφιά ανέλαβε τη συντήρηση της "Πτήσης" και η άλλη αποτελούμενη από τους Καγιαυτάκη-Μαυρόπουλο-Σουφλερό ανέλαβε τις "Τάκης" και "Χύμα".
Πιο συγκεκριμένα στη διαδρομή "Τάκης" αντικαταστάθηκαν τα 3 (και μοναδικά της διαδρομής) καρφιά με πλακέτες στην πρώτη σχοινιά. Το πρώτο ρελέ (κοινό με τη Χυμα), μεταφέρθηκε σε πατάρι 2μ χαμηλότερα έτσι ώστε να μην είναι άβολο και να μην τρίβονται τα σχοινιά κατά την ανάκληση στο ραπέλ.
Στη διαδρομή "Χύμα" αντικαταστάθηκαν τα 2 καρφιά της 1ης σχοινιάς με πλακέτες.
Στη διαδρομή "Λένα" αντικαταστάθηκε το πρώτο καρφί της διαδρομής με πλακέτα.
Αναμένονται και πληροφορίες απο τη σχοινοσυντροφιά που συντήρησε την "Πτήση".
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Post by angelobike »

μπράβο ρε παιδιά. το λιγότερο που μπορώ να πω...
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

...και κάτι ακόμα
Από το 2ο ρελέ της Πτήσης, με 60άρια σχοινιά μπορεί κανείς να κατέβει στη βάση της ορθοπλαγιάς, πραγματοποιώντας ένα "εναέριο" ραπέλ που περνάει μπροστά από τις στέγες του "Σφαγείου". Σε επόμενη εξόρμηση, θα σηματοδοτηθεί με κούκο το συγκεκριμένο σημείο, έτσι ώστε να αποφεύγεται η πρόσβαση γύρω γύρω για όσους θέλουν.
Nikolas_A
Posts: 382
Joined: 15 Apr 2008 18:30

Post by Nikolas_A »

Στην "Πτήση" τοποθετήθηκαν δύο πλακέτες στο πρώτο ρελέ και αφαιρέθηκαν δύο από τα τρία καρφιά. Το πεισματάρικο τρίτο άφησε λογαριασμούς για την επόμενη επίσκεψη.

Το πρώτο καρφί της δεύτερης σχοινιάς αντικαταστήθηκε από πλακέτα όπως και το τελευταίο, ενώ στο σημείο όπου υπάρχουν δύο καρφιά, κάτω από τη δεύτερη σεμινέ μπήκε μεν πλακέτα αλλά εκκρεμεί να βγουν τα καρφιά.
Απετάξω τις πλακέτες; Απεταξάμην!
Συνετάξω τα καρύδια; Συνεταξάμην
Nikolas_A
Posts: 382
Joined: 15 Apr 2008 18:30

Post by Nikolas_A »

Οκ, έφτιαξα κούκο πάνω από το ρελέ και έβγαλα όλα τα καρφιά της "Πτήσης" εκτός του πρώτου της 2ης σχοινιάς που αρνήθηκε πεισματικά τη συνεργασία.
Σύντομα θα διορθώσω το σκίτσο και θα το ανεβάσω
Απετάξω τις πλακέτες; Απεταξάμην!
Συνετάξω τα καρύδια; Συνεταξάμην
Nikolas_A
Posts: 382
Joined: 15 Apr 2008 18:30

Post by Nikolas_A »

Μεγαλύτερη έλλειψη του παλιού σχεδιαγράμματος ήταν η τρίτη σεμινέ. Πρόσθεσα τις πλακέτες και αφαίρεσα τα καρφιά. Τα μήκη των σχοινιών τα έβαλα ως είχαν*, αλλά έχω την εντύπωση ότι η πρώτη σχοινιά είναι μικρότερη και η δεύτερη μεγαλύτερη. Θα έλεγα 25-40

Τέλος το ρελέ δεξιά δεν το έχω δει αλλά όπως είπαμε με 60ρια σχοινιά δε χρειάζεται.

Image

*Τελικά τα άλλαξα όπως πιστεύω πως είναι.
Απετάξω τις πλακέτες; Απεταξάμην!
Συνετάξω τα καρύδια; Συνεταξάμην
AlexHwaRang
Posts: 425
Joined: 01 Jul 2007 16:33

ΠΕΡΙ ΠΛΑΚΕΤΑΣ

Post by AlexHwaRang »

Πήγαμε μια βόλτα το Σάββατο στο ιστορικό πεδίο. Διώξαμε καμια 20αριά κατσίκια με σκοπό να μπούμε σε αυτή την Δύναμη στην Έξοδο.

Το πρώτο 6άρι δείχνει δόντια διότι ευτυχώς δεν έχει αντικατασταθεί το καρφί και το πέρασμα (υποβαθμολογημένο;) κρατάει χαρακτήρα. Με φουλ 60 μέτρα και δίεδρο 5ου βγανεις σε καινούργιο ρελέ.

Στο κοινό δίεδρο με το Δημοψήφισμα, Πολύ πλακέτα ρε παιδί μου. Και δίπλα σε σχισμές.

Προτίνω να πάρουμε μερικές απο εκεί και να τις βάλουμε στην τελευταία της Δύναμης στην έξοδο όπου οι παρούσες έχουν σάπιες τις μικρές τους βίδες.

Φαέθων άμα πάτε με μονό σκοινί βάλτε μεγάλες προεκτάσεις. Σπάστε την δεύτερη σχοινιά στα δύο.

Μηχανικών: Οι δύο πρώτες μεγάλη σαπίλα.

Αχ Μαρία: Στο 7άρι της 3ης μεγάλη σαπίλα.

Κρεμαστή: ΟΚ με πολλά παλιά καρφιά αλλά τα τεχνητά είναι γενικά ανανεωμένα με πλακέτες. Πάρτε μικρό φρέντ και σκάλα.

Πτήση: Πλακέτα στον ΙVo βρε παιδί μου,και δίπλα σε σχισμές.

Picoloblonder: Με την ταυτότητα στα δόντια (μιλάμε για χαρακτήρα). Τελευταία σχοινιά έξοδο από σαραντάριδων οπού βάλαμε μόνο μία πλακέτα αφού έπαιρνε τα πάντα.
laz
Posts: 19
Joined: 20 May 2008 10:46

Re: KEIMENO

Post by laz »

voutiros wrote:
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Η ανανέωση του εξοπλισμού σε αυτές τις διαδρομές νομίζουμε ότι πρέπει να γίνει βάση των αρχών αναρριχητικής δεοντολογίας που έχει θέσει και προβάλλει η ΕΟΟΑ, προκειμένου να μην αλλάξει ο χαρακτήρας τους και αλλοιωθεί το «πνεύμα της πρώτης ανάβασης» που φέρουν και χωρίς να επιβαρυνθεί το περιβάλλον περισσότερο από όσο έχει ήδη. Πιο συγκεκριμένα:
1. Η ανανέωση ασφαλειών θα γίνει σε διαδρομές που τώρα δεν μπορούν να γίνουν με καμία ασφάλεια, λόγω πεπαλαιωμένου υλικού.
2. Πριν οποιαδήποτε ενέργεια θα ζητηθεί η γνώμη και θα εξασφαλιστεί η συναίνεση των αναρριχητών που τις άνοιξαν.
3. Η ανανέωση ασφαλειών θα αφορά αυστηρά μόνο στις υπάρχουσες μόνιμες ασφάλειες (καρφιά και βύσματα) που βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση.
4. Καμιά επιπλέον ασφάλεια δεν πρόκειται να μπει σε καμιά διαδρομή, είτε ως ενδιάμεση, είτε στα ρελέ.
5. Οι παλιές ασφάλειες θα αντικατασταθούν από ανοξείδωτες πλακέτες – βύσματα (10 mm), αυτές των ρελέ θα φέρουν και κρίκο ραπέλ.
6. Για την ανανέωση θα χρησιμοποιηθούν μόνο πλακέτες που φέρουν πιστοποίηση UIAA.
7. Οι νέες ασφάλειες θα τοποθετηθούν όσο γίνεται πιο κοντά στα σημεία που βρίσκονταν οι παλαιότερες.
8. Όσες από τις ασφάλειες των διαδρομών αντικατασταθούν, θα αφαιρεθούν από τον βράχο και θα εξαλειφθούν τα σημάδια τους.

ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ «ΕΠΙΠΛΟΚΗ»
Ένα δεοντολογικό ζήτημα μπορεί να εγερθεί για την χρήση βυσμάτων στη θέση καρφιών. Παρακάτω λοιπόν, εκθέτουμε τα επιχειρήματα μας και είμαστε πολύ πρόθυμοι να ακούσουμε αυτά της άλλης πλευράς, πριν οποιαδήποτε δράση.
Καταρχήν, δεν πρόκειται να αφαιρεθούν όλα τα καρφιά, παρά μόνο αυτά που έχουν αποδεδειγμένα φθαρεί. Κάποια μάλιστα έχουν σκουριάσει τόσο που μολύνουν και μετά βίας στέκονται στη θέση τους. Τέτοια νομίζουμε ότι είναι σε όλους κατανοητό, ότι δεν πρέπει να βρίσκονται πια στον βράχο.
Σε πολλές περιπτώσεις είναι δύσκολο να προσδιοριστούν πόσα καρφιά χρησιμοποιηθήκαν κατά την πρώτη ανάβαση. Διάφορα που έχουν καταγραφεί σε διαδρομές στα πεδία αυτά και περιλαμβάνονται σε οδηγούς, έχουν προστεθεί αργότερα, από επαναλήψεις. Από την άλλη, πολλές κλασσικές ανοίχτηκαν με εκτεταμένη χρήση καρφιών, του μόνου ασφαλιστικού μέσου που διέθεταν οι αναρριχητές στην Ελλάδα τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ¢70. Το «pitonage», το κάρφωμα δηλαδή καρφιών κατά την ανάβαση για την ασφάλιση της σχοινιάς, από τον πρώτο και το ξεκάρφωμά τους από τον δεύτερο, υπήρξε για χρόνια μια πολύ δημοφιλής πρακτική σε διαδρομές περιπέτειας (όχι και τόσο φιλική στον βράχο). Ακόμη και σήμερα χρησιμοποιείται από κάποιος σε ορεινές αναρριχήσεις. Πολλά από αυτά που συναντάμε σε τέτοιες διαδρομές λοιπόν, δεν είναι κατ¢ ανάγκη αυτά τα μόνα που χρησιμοποίησαν οι πρώτοι, αλλά αυτά που απλά αφήσαν πίσω τους, είτε αυτοί, είτε άλλοι αργότερα. Είναι μάλλον δύσκολο να προσδιορίσει κανείς το «αρχικό πνεύμα μιας διαδρομής», τουλάχιστον μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ¢80, οπότε και ό,τι καρφί χρησιμοποιείται μένει στη θέση του ή καταγράφεται, τουλάχιστον στα σημεία «κλειδιά». Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις, όπως αυτή της περίφημης «Παραλληλών» της πρώτης διαδρομής στην Ελλάδα που ανοίχτηκε με καρυδάκια.




WU
Να σου υπενθυμίσω.Δες άρθρο 4. κι άρθρο 7.
AlexHwaRang
Posts: 425
Joined: 01 Jul 2007 16:33

ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ STRAIGHT TO ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΨΗ

Post by AlexHwaRang »

Πριν κανά μήνα σκαρφ/με την διαδρομή που μπαίνει δεξιά από την Δύν. στην Έξοδο. Νομίζω πως αυτή είναι το Δημοψήφισμα ή η Μεταμόσχεψη, τις μπερδεύω αν και τις είχα σκρ/σει 3-4 φορές. Μετά από καμιά εικοσαριά μέτρα συνάντησα πατάρι που κάποτε θα ήταν ρελέ αλλά μηδε, ούτε καρφί. Ευθεία και λίγο δεξιά με 60 μέτρα φουλ ήξερα ότι βγαίνεις σε καλό ανανεωμένο ρελέ. Είχε πάει ο κουμπαρος τις προάλες από εκεί και ίσως ένας άλλος τρελός σόλο (από άλλο πλανήτη). Είχε κανα δυό πλακέτες από την ανανέωση. Ευτυχώς γιατί η λεπτή σχισμή που ακολουθεί δεν δέχεται καλές ασφάλειες και επιπλέόν δεν το λες εύκολο. Κοιτάζοντας το πανοραμικό είδα ότι καμία από τις Δημ κ Μετ δε πάει από εκεί αλλά από πιο αριστερά από ένα δίεδρο πέμπτου ή κάτι άλλα σπασμένα με τσουγκάνια. Επιπλέον η σχισμή φαίνεται χωρίς καποια διαδρομή επάνω της. Είναι παραλλαγή λοιπόν; ή είναι λάθος το πανοραμικό. Ξέρει κανείς ποιανού είναι;
Αρκετά ενδιαφέρουσα ντιρεκταρία και συστήνεται με έξοδο από Μετ. μια ημέρα με κρύο, ομίχλη και αέρα.
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

Στις 29/5/2011 συντηρήθηκε η Μηχανικων απο τους Δ.Μπακαλη-Γ.Καγιαυτακη και Α.Grimseth. Εν συντομια (μιας και θα ακολουθησει νεο σκιτσο και πληροφοριες) :
Στην 1η σχοινια αντικατασταθηκε το 2ο καρφι που συνανταμε (μιας και το 1ο ανηκει σε αλλη διαδρομη) καθως και οι 2 πλακετες με καινουργιες πλακετες. Το ρελε ειναι πια επισης σε 2 καινουργιες πλακετες (χωρις κρικο).
Στη 2η σχοινια αφιαρεθηκαν τα 2 καρφια και τοποθετηθηκε στη θεση του πρωτου μια πλακετα. Στη θεση του 2ου καρφιου υπαρχει σχισμη που μπορουν να μπουν καλες φυσικες ασφαλειες. Το 2ο ρελε αντικατασταθηκε με 2 πλακετες με κρικους.
Στην 3η και 4η σχοινια δεν υπηρχαν μονιμες ασφαλειες. το 3ο ρελε αντικατασταθηκε με 2 πλακετες (χωρις κρικο) και το 4ο ρελε με 2 πλακετες με κρικους.

Η επιστροφη απο τη διαδρομη ειναι εφικτη με 2 ραπελ (R4-R2, R2- εδαφος) των 50μ.
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Post by kayak »

Στις 2/10/2011 συντηρήθηκε η τελευταία σχοινιά απο τη "Δυναμη στην έξοδο". Τα προϋπάρχοντα βύσματα και το ένα καρφί ήταν σε άσχημη κατάσταση και δεν σε "ενέπνεαν" να κανεις τις απαιτητικές κινησεις που χρειαζεται. Οι παλιές πλακέτες αφέθηκαν στη θέση τους μιας και χρειαζόταν αλεν για να βγουν. Σε επόμενη εξόρμηση μπορεί να αφαιρεθούν ή να αφεθούν πάνω στο βράχο για ιστορικούς λόγους!
Επίσης τοποθετήθηκε ρελέ με κρίκους για ραπέλ στην έξοδο της διαδρομής μιας και το ραπέλ από τις άλλες διαδρομές είναι μακριά και δεν βολεύει στο κατέβασμα.
User avatar
kayak
Posts: 163
Joined: 14 Nov 2007 08:41

Re: Ανανέωση ασφαλειών στο Φλαμπούρι

Post by kayak »

Στις 20/10/2013 συντηρηθηκε η διαδρομη "666" στο Κατω Φλαμπουρι απο τους Γ.Καγιαυτακη και Μ.Μαστροκαλο.
Πιο συγκεκριμενα:
στην 1η σχοινια αντικατασταθηκαν με πλακετες τα 3 ενδιαμεσα (2 στην αρχη και ενα πριν το ρελε) καρφια και φτιαχτηκε ρελε απο 2 πλακετες (η μια με κρικο για ραπελ).
στην 2η σχοινια αντικατασταθηκαν με πλακετες τα 3 ενδιαμεσα (1 μετα τη σχισμη, 1 στην αρχη της δεξιας τραβερσας και 1 πριν το διεδρο V+ ψηλά) καρφιά.
στην 3η σχοινια αντικατασταθηκε το μοναδικο καρφί με πλακέτα.
Η επιστροφή με ραπελ μπορει να γινει απο τα ρελε της "Μετά τη Δουλεια" και της Κλασσικης.
Post Reply