Ο καταναλωτής και η αντίδρασή του

Θέματα που δεν σχετίζονται άμεσα με την αναρρίχηση και το ορεινό περιβάλλον, αλλά μας ενδιαφέρουν
Post Reply
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Ο καταναλωτής και η αντίδρασή του

Post by Dimitris »

Πολλές φορές γράφω διάφορα πράγματα εδώ μέσα που δεν έχουν πάντα ιδιαίτερη σχέση με την αναρρίχηση. Ελπίζω να μην κουράζει κάτι τέτοιο. Θέλω όμως κι εγώ κάπου να τα πω. Όπως τώρα που αποφάσισα να αγοράσω κάποιο εξοπλισμό για προσωπική χρήση, οπότε ήρθα σε επαφή με δυο μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες. Αναφέρω λοιπόν δυο περιστατικά:

MEDIA MARKT. Μπαίνω Σάββατο βράδυ 8:50μμ στο κατάστημα Περιστερίου, λίγα λεπτά πριν κλείσει. Στην είσοδο 2 σεκιουρητάδες μου λένε ότι σε λίγο κλείνει και πρέπει να βιαστώ. Μπαίνω, ρίχνω μια γρήγορη ματιά και πάω να βγω πάλι. Περνώντας όμως δίπλα από το ταμείο τι βλέπω; Στον τοίχο ακριβώς από πάνω, υπάρχουν οι φωτογραφίες όλων των υπαλλήλων με τα ονόματά τους από κάτω. Σαν καταζητούμενοι. Υποθέτω όμως ότι έλειπαν οι φωτογραφίες των στελεχών και μανατζαρέων της εταιρείας. Συνεχίζοντας φτάνω στους σεκιουρητάδες. Τους περνάω αλλά μαζί μου πήγε να βγει και ένας από τους καταζητούμενους (συγνώμη, υπάλληλος ήθελα να πω). Τον σταματάνε και του κάνουν εξονυχιστικό έλεγχο, γιατί είχε την ατυχία να κρατάει μια σακούλα στο χέρι. Στο ασανσέρ με πρόλαβε. Από το πρωί δούλευε εκεί και ήταν Σάββατο βράδυ. Μόνο ένα "καλή ξεκούραση και υπομονή" μπόρεσα να του πω. Φυσικά ποτέ δεν ξαναπήγα να αγοράσω οτιδήποτε από εκεί. Μόνο που εγώ θα συνεχίσω να πηγαίνω γι αναρρίχηση το Σάββατο ενώ αυτός θα ανέχεται

DELL. Επικοινωνώ τηλεφωνικά με πωλητή της DELL σχετικά με μια προσφορά για laptop. Μου στέλνει την προσφορά, την οποία εγώ πρέπει να αποδεκτώ. Διαβάζω τα ψιλά γράμματα περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Πρέπει λέει να αποδεκτώ υποχρεωτικά και την διανομή των προσωπικών μου δεδομένων σε 10 τουλάχιστον εταιρείες εκτός Ελλάδας, στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και δεν ξέρω που αλλού. Μόνο που εταιρείες εκτός Ελλάδας είναι και εκτός αρμοδιότητας Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Μπορώ λέει να ζητήσω, μετά τη διανομή βέβαια, την διαγραφή των στοιχείων μου. Φυσικά και δεν αποδέχτηκα την προσφορά.

Όπως αναλύεται στο καταπληκτικό ντοκυμαντέρ THE CORPORATION που προβλήθηκε πριν λίγο καιρό μεταμεσονύκτιες ώρες στη ΝΕΤ, οι πολυεθνικές εταιρείες έχουν οι ίδιες διαμορφώσει παγκοσμίως το νομικό καθεστώς που τις διέπει, κατορθώνοντας να είναι απρόσωπα τέρατα, με όλα τα δικαιώματα ενός φυσικού προσώπου, αλλά όχι και τις ίδιες υποχρεώσεις ή ευαισθησίες. Διαπράττονται εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας (δουλεία, καταπίεση, εκμετάλλευση, φόνοι, αυτοκτονίες, πόλεμοι, μόλυνση, αλλοίωση φυσικού περιβάλλοντος, εξάντληση φυσικών πόρων), αλλά κανένα πρόσωπο δεν απολογείται, γιατί ακόμη και τα υψηλόβαθμα στελέχη θεωρούν βαθιά μέσα τους ότι δεν έχουν τέτοια πρόθεση, ενώ εκείνοι που πρέπει να τους ελέγξουν (οι μέτοχοι) είναι ανήμποροι να το κάνουν γιατί απλά κρατάνε στα χέρια τους άχρηστα χαρτιά που πήραν σε κάποιο χρηματιστήριο.

Η μόνη λύση για μένα είναι η αντίδραση μου ως καταναλωτή: μακριά από τις εταιρείες που δεν εκφράζουν την δική μου φιλοσοφία ζωής, δεν προστατεύουν εμένα και το περιβάλλον, δεν με σέβονται και δεν έχουν ανθρωπιστικές αρχές.
Dimitris B
Posts: 14
Joined: 27 Dec 2007 11:00

Post by Dimitris B »

Λοιπόν Δημήτρη… θέτεις πολλά ζητήματα κάτω από τον τίτλο … «Συμπεριφορά καταναλωτή» .
Εγώ βλέπω τα εξής : Συμπεριφορά καταναλωτή, Οργανωτική συμπεριφορά και Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού και Ζητήματα Εταιρικής Ευθύνης. Ας δοκιμάσω να τα σχολιάσω διότι θολώνεις λίγο τα νερά 

MEDIA MARKT : Οι φωτογραφίες των μανατζαρέων - σίγουρα του διευθυντού του μαγαζιού ήταν μέσα στις φωτο! Ο λόγος που ο CEO της Media Markt δεν είναι στον τοίχο είναι απλός. Δεν έρχεται σε επαφή με τον τελικό καταναλωτή. Ωστόσο μην έχεις αμφιβολία ότι οπι άβνθρωποι που πρέπει να τον ξέρουν έχουν δεί φωτογραφία του!!
Υπάρχει μία ολόκληρη σχολή διοίκησης που λέει ότι οι εργαζόμενοι σε ένα κατάστημα/ επιχείρηση έχουν πρόσωπο και δεν είναι σαν τα εμπορεύματα που πουλάνε. Προσωπικά δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να υπάρχει η φωτο μου από την στιγμή που είμαι εργαζόμενος εκεί.

Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι τα ωράρια αυτών των υπαλλήλων είναι βαριά. Το ίδιο ισχύει και για τα κοριτσάκια του σουπερμάρκετ. Να υποθέσω ότι έχεις σταματήσει να πηγαίνεις στον Βερόπουλο?

Το τελευταίο σχόλιό σου επίσης για το ότι εσύ θα πάς αναρρίχηση ενώ εκείνος θα ανέχεται… ( Τι άραγε?) είναι πολύ επιφανειακό. Ίσως ξεχνάς ότι το συγκεκριμένο άτομο να είναι ευτυχισμένο που ΕΧΕΙ δουλειά ! Ίσως να χρειάζεται να δουλέψει αντί να πάει για αναρρίχηση! Ίσως τέλος να έχει καριέρα στο συγκεκριμένο κατάστημα ( εταιρίες σαν την MEDIA MARKT , IKEA k.a ) έχουν εκπαιδευτικά προγράμματα για τους υπαλλήλους τους με διακριτά μονοπάτια καριέρας.
Σε μία οικονομία σαν την Ελληνική που έχει τις απαράδεκτες κρατικές παρεμβάσεις , φίλε μου, ευτυχώς που υπάρχει η ιδιωτική πρωτοβουλία – και οι πολυεθνικές – για να δίνουν δουλειά πολύ περισσότερο σε άτομα που δεν είχαν ευκαιρίες στην ζωή τους.

DELL : Καλά έκανες και ακύρωσες την παραγγελία. Ως καλός καταναλωτής όμως θα μπορούσες να κάνεις και μία καταγγελία στο ΙΝΚΑ ή στον Συνήγορο του Πολίτη.

Πολυεθνικές : Αν η μόνη σου πληροφόρηση είναι ο Mike Moore και The Corporation, λυπάμαι αλλά οι έννοιες corporate responsibility στην σύχρονη οικονομία και κοινωνία γενικότερα έχει προχωρήσει πάρα πολύ! Ωστόσο καταλήγεις σε σωστό συμπέρασμα συμπεριφοράς καταναλωτή ! Και εξηγούμαι:


Η δαιμονοποίηση των πολυεθνικών – μου θυμίζει τις εξαιρετικά μονόπλευρες και ρηχές αναλύσεις των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ!
Οι συμπεριφορές των διοικήσεων των πολυεθνικών εταιριών διέπονται πολύ περισσότερο πλέον από την παγκοσμιοποίηση. Αντίθετα σε αυτό που γράφεις , ΔΕΝ λειτουργούν σε νομικό καθεστώς που οι ίδιες έχουν διαμορφώσει. Συνήθως εκμεταλλέυονται διεφθαρμένες πολιτικές εξουσίες για να πετύχουν εξαιρέσεις και προνομιακή μεταχειρίση. Που συμβαίνει αυτό περισσότερο? Μα φυσικά σε ανελεύθερα καθεστώτα ( σε αυτόν τον χαρακτηρισμό συμπεριλαμβάνω ΚΑΙ την Κίνα που πρόσφατα δες τι κάνει στο Darfour και σε όλη την Αφρική με προπομπούς τις δικές τις εταιρίες)
Η απάντηση σε αυτές τις απαράδεκτες συμπεριφορές : Έλεγχος από το Κράτος και ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στην λειτουργία της οικονομίας. Ο κυριότερος παράγοντας που διέπει τις οικονομικές δραστηριότητες των ανθρώπων ( άρα και την λειτουργία μίας επιχείρησης) ήταν και θα είναι το κέρδος. Δεν βλέπω κανένα μεμπτό σε αυτό. Τουναντίον αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο για να προχωρήσουμε ως κοινωνικό σύνολο. Η έννοια του επιχειρώ εμπεριέχει και την έννοια της καινοτομίας (ή αν θέλεις την προσαύξησης αξίας στην δραστηριότητά που προσφέρω) .

Μελέτες στη επιχειρησιακή ευθύνη έχουν δείξει ότι οι φιλελεύθερες οικονομίες ( ειδικά στις αγγλό-σαξωνικές και σκανδιναβικές) εκείνες που έχουν ένα αυστηρά ξεκαθαρισμένο πλαίσιο λειτουργίας των εταιριών τους ( άρα και για τα παραρτήματα των πολυεθνικών) , έχουν λιγότερη γραφειοκρατία άρα λιγότερη διαφθορά.
Πλέον είναι ξεκάθαρο ότι διεφθαρμένη ή και εγκληματική συμπεριφορά των στελεχών ή διοικήσεων πολυεθνικών επιχειρήσεων έχουν σοβαρό και άμεσο αντίχτυπο την οικονομική κατάσταση της εταιρίας , άρα και στην υπόστασή της. Παραδείγματα : ENRON , WordCom, Το πρόσφατο σκάνδαλο της Siemens μπορεί να έχει τεράστια επίπτωση στην εταιρία. Ήδη στελέχη της εταιρίας έχουν λογοδοτήσει και υπάρχουν άλλα για τα οποία θα χτυπήσει η καμπάνα (ίσως όχι στην Ελλάδα).
Ήδη υπάρχουν μεγάλες αλλαγές σε συμπεριφορές μετόχων όπου με ομάδες πίεσης φροντίζουν και δηλώνουν την παρουσία τους. (Οι μέτοχοι δεν είναι οι μόνοι που μπορούν να ελέγχουν τις διοικήσεις εταιριών δες την όλη φιλοσοφία περί του νόμου Sarbanis-Oxley).
Το ίδιο συμβάινει και με συμπεριφορές καταναλωτών που με τα Blogs και αλλά μέσα διαδικύωσης έχουν γίνει πολύ πιο ακτιβιστές.

Συγγνώμη βγήκε μεγάλο (αλλά το θέμα έχει ενδιαφέρον)
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Δεν πειράζει που βγήκε μεγάλο. Πρέπει να ακούγεται η αντίθετη άποψη για να γίνεται διάλογος. Πάντως δεν κατάλαβα πως ακριβώς εννοείς ότι θολώνω τα νερά.

Επί της ουσίας δεν θα συμφωνήσω μαζί σου με τις αναλύσεις περί της κοινωνικής προσφοράς των πολυεθνικών, χωρίς να ανήκω στο ΠΑΜΕ (ούτε καν στο ΕΛΑ). Η εταιρική ευθύνη είναι πλέον ανέκδοτο. Μπαίνοντας στα sites μεγάλων εταιρειών και κάνοντας κλικ στο "Εταιρική ευθύνη", μόνο τα γέλια μπορείς να βάλεις.

Ως άτομο έχω κάνει τις επιλογές μου και δεν δέχομαι (είμαι άλλωστε πολύ μεγάλος πλέον για να δεχτώ) οποιοδήποτε επιχείρημα περί του λόγου για τον οποίο η φωτογραφία μου θα μπορούσε να κρεμαστεί στον τοίχο. Γι αυτό και δεν δουλεύω σε τέτοια εταιρεία, ούτε πρόκειται να δουλέψω. Ειδικά αν με ψάχνει κατά την έξοδό μου, γεγονός που σημαίνει ότι με θεωρεί ύποπτο κλοπής. Είσαι σίγουρος πως οι υπάλληλοι αυτοί το δέχονται; Μήπως είναι εκβιαστικό γι αυτούς; Για τον ίδιο λόγο ας πούμε δεν θα δεχτώ να ταξιδέψω σε μια συγκεκριμένη χώρα (ούτε για επαγγελματικούς σκοπούς που κανονικά είμαι υποχρεωμένος) που πρέπει να δεχτώ να μου πάρουν δαχτυλικά, και όχι μόνο, αποτυπώματα. Εσύ μπορεί να δεχτείς τα επιχειρήματά τους και να τα δίνεις. Μπορείς μάλιστα και να αποτελείς μέρος του συστήματος αν το θέλεις, μέχρι να σε ξεβράσει όταν δεν θα σε έχει ανάγκη. Εγώ όχι. Και πολλοί άλλοι μαζί μου. Αλλά ζούμε σε μια κοινωνία που ο καθένας έχει δικαίωμα να πιστεύει και να κάνει ότι θέλει. Το ίδιο κι εσύ, τό ίδιο κι εγώ.

Όσον αφορά την Κίνα, δεν είναι και πολύ καλό παράδειγμα, αφού στην Κίνα δραστηριοποιούνται όλες οι μεγάλες πολυεθνικές, που δεν τους ενδιαφέρει καθόλου αν είναι ανελεύθερο καθεστώς. Ίσα ίσα τους βολεύει. Το ίδιο και η Ταϊβάν, η Μαλαισία και τόσες άλλες χώρες.

Για την DELL φυσικά και είναι ένα από τα θέματα που έχω βάλει στη σειρά (γιατί είναι και άλλα που αφορούν κυρίως τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών) προκειμένου να κάνω καταγγελία, απλά χρειάζονται επιπλέον στοιχεία (όπως οι ακριβείς έδρες των 10 εταιρειών που λαμβάνουν τα προσωπικά δεδομένα) και χρόνος. Και αποτελούσε ένα μόνο παράδειγμα γιατί, αφού σε ενδιαφέρει η προσωπική μου στάση, λειτουργώ έτσι καθημερινά αποκλείοντας όποιον δεν σέβεται τις βασικές αρχές που ανέφερα. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί πρέπει όταν κάποιος εκφράζει μια άποψη να του λέμε "εσύ τι κάνεις". Άποψη και θέση απέναντι στα πράγματα δεν έχουμε δικαίωμα να εκφράζουμε; Θα μπορούσες να με κατακρίνεις αν εγώ είχα μια δική μου εταιρεία και έκανα τα ίδια, όχι επειδή δεν τα βάζω μαζί τους σαν το Δον Κιχώτη.

Τέλος, για τον Βερόπουλο σου λέω πως όχι, δεν έχω σταματήσει να πηγαίνω, ειδικά τώρα που έχει οικολογικές (αυτοδιασπώμενες) σακούλες και όχι πλαστικές. Ελπίζω να το κάνουν κι άλλοι. Αλλά γενικά προτιμώ τα μαγαζάκια της γειτονιάς μου. Ας φάνε κι αυτοί λίγο ψωμί για να μην χρειαστεί να στείλουν τα κορίτσια τους να δουλέψουν στο Βερόπουλο (ή στο Media Markt).

Εκείνο που θα συμφωνήσω μαζί σου, είναι ότι χρειάζεται έλεγχος από το κράτος που πρέπει να μας προστατεύει. Όχι, δεν εννοώ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟ κράτος, απλά κάτι σαν Σουηδία, Φιλανδία ή Νορβηγία θα ήθελα. Γίνεται; Δε γίνεται.
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

Συμφωνώ με το Δημήτρη- η μόνη διάφορα είναι ότι εγώ έχω υπάρξει εργαζόμενος μεγάλης πολυεθνικής. Η εταιρική ευθύνη δεν υφίσταται. Οι πολυεθνικές είναι μηχανές παραγωγής χρήματος. Τόσο η λειτουργία τους όσο και οι πράξεις τους προσδιορίζεται από το γεγονός αυτό ανεξάρτητα από της προσωπικές προθέσεις των εργαζομένων τους.. Τα καλογραμμένα statements και ο περιστασιακός αλτρουισμός είναι εργαλεία προς την επίτευξη του σκοπού.

Δημητρη Β από αυτά που γράφεις μοιάζεις να πρεσβεύεις ένα πολύ διαφορετικό κόσμο. Δε συμφωνώ μαζί σου αλλά είναι χρήσιμο να διαβάζω τη άποψη σου. Προσωπικά δεν φανταζόμουν ότι θα υπήρχε κάποιος που θα θεωρούσε τυχερό έναν υπάλληλο σαν αυτό που περιέγραψε ο Δημητρης στο αρχικό post (εκτός κι αν ήταν το αφεντικό του;)).. Απ ότι φαίνεται έκανα λάθος.

Τέλος πάντων επειδή αναφέρθηκε κάτι περί των καταγγελιών να πω ότι προσωπικά από πολύμηνο ψυχοφθόρο κυνηγητό με εταιρίες τηλεφωνίας βρήκα δίκιο μεσώ του συνηγόρου του καταναλωτή. Από τις διάφορες ανεξάρτητες αρχές που απευθύνθηκα ήταν οι μόνοι που κυνήγησαν το θέμα και έδωσαν μια λύση.

Έχετε τους υπόψη σας λοιπόν
http://www.synigoroskatanaloti.gr/
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Ναι, πράγματι υπάρχει η δυνατότητα καταγγελιών, όχι μόνο στον Συνήγορο του Πολίτη (που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων) αλλά και επιλεκτικά (ανάλογα με την καταγγελία) κατ' ευθείαν σε Ανεξάρτητες Αρχές όπως η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κλπ. Βασικά όμως ο Συνήγορος του Πολίτη είναι ο "φιλικότερος" προς τους καταγγέλοντες και αν η καταγγελία σου είναι τεκμηριωμένη, όχι μόνο βρίσκεις το δίκιο σου αλλά αυτό αποτελεί δεδικασμένο για μελλοντικές καταγγελίες. Δυστυχώς τα "εταιρικά τέρατα" μεταλλάσσονται, όπως έγινε με τις τράπεζες που αφού έχασαν υποθέσεις σχετικές με πανωτόκια ή κρυφές χρεώσεις δανείων, τα επανέφεραν αλλάζοντας απλά την ονομασία τους. Έτσι πρέπει δυστυχώς να είσαι συνεχώς μάχιμος και επειδή κανείς δεν μπορεί να το κάνει αυτό μόνος του καταφεύγει στις ενώσεις καταναλωτών ή παρατάει τη μάχη και αντιδρά απλά αρνούμενος τις υπηρεσίες τους (όπου μπορεί να το κάνει).

Δεν θέλω να σας κουράσω, αλλά αν θέλετε σας αναλύω δυο φοβερές ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ που αφορούν τα προσωπικά σας δεδομένα, τις οποίες διαπράττουν ΟΛΕΣ οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, είτε ως υποχρέωση απέναντι στο νόμο είτε με την ανοχή του νόμου. Και όταν λέω ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ τις εννοώ όχι νομικά με τους τρέχοντες νόμους, αλλά ηθικά. Φυσικά αρκεί μια απόφαση (γνωμοδότηση) της Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για να σταματήσει αυτό και να θεωρηθούν και τυπικά παράνομες. Ελπίζω να μπορέσω να κάνω κάτι γιατί ήδη έχω μαζέψει αρκετά στοιχεία. Χρόνο θέλω και νομική υποστήριξη.
Dimitris B
Posts: 14
Joined: 27 Dec 2007 11:00

Post by Dimitris B »

@ Dimitris

Σε καταλαβαίνω μάλλον για Κεϋνσιανιστή παρά οπαδό του Laissez – faire 

Σχετικά με την εταιρική ευθύνη, πιστεύω ότι είναι μεγάλο ζήτημα και όχι ανέκδοτο. Έχοντας δουλέψει πολλά χρόνια σε Αγγλία, Σουηδία Ελλάδα ( σε πολυεθνική ) μπόρεσα να δώ πώς η αντίληψη της εταιρικής ευθύνης διαμορφώθηκε και άλλαξε στην αγορά.
Οι πολυεθνικές έχουν καταλάβει ότι οποιαδήποτε έλλειψη ή παρανομία σε τέτοια ζητήματα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομική απόδοσή τους. Δες την Shell στην Νιγηρία , την DeBeers ( διαμάντια) στην Λιβερία και παρα πολλές άλλες εταιρίες. Η αλήθεια είναι ότι δεν θα ακούσεις για αυτά στα ελληνικά ΜΜΕ.

Σχετικά με την Κίνα, μάλλον δεν παρακολούθησες τι έγινε με το Yahoo! και τα προσωπικά δεδομένα πολιτών που έδωσε στο Κινέζικο ΚΚ. Ετοιμάσου να δείς τι θα βγεί ακόμα για το καθεστώς τώρα με το πανηγύρι των Ο.Α του Πεκίνου ( ήδη άρχισαν τα όργανα με το Spielberg).
Το γεγονός ότι η Κίνα μπήκε στον ΠΟΕ ( Παγκοσμιο οργανισμό Εμπορίου) είναι προϊόν πολιτικού συμβιβασμού. ( Ναι πάλι οι πολιτικοί κάνουν εκπτώσεις στην ομαλή δημοκρατική λειτουργία της αγοράς!)

Το σημείο που ήθελα να τονίσω , σχετικά με τον εργαζόμενο του MEDIA MARKT, είναι ότι υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν πολλές άλλες επιλογές για δουλειά. Υπάρχουν άνθρωποι πού είναι ευχαριστημένοι που δουλεύουν σε τέτοιες επιχειρήσεις διότι και τους πληρώνουν κανονικά, και έχουν ασφάλιση και υπάρχουν στοιχειώδεις επαγγελματικές προοπτικές. Δυστυχώς και αυτό συμβαίνει κατά κόρον στην Ελλάδα, τον μικρομεσαίο επιχειρηματία να φοβάσαι που είναι εκέινος που δεν πληρώνει τακτικά, και είναι εκείνος που θα πάρει οικονομικούς (λαθρό-)μετανάστες για να μην πληρώνει τις ασφαλιστικές τους εισφορές ( ναι, το κάνουν και υπουργοί αυτό! )
Επιμένω ότι η φωτογραφία στο τοίχο του μαγαζιού δεν είναι ισοπέδωση της προσωπικότητας, η μη καταβολή υπερωριών , ασφαλιστικών εισφορών όμως είναι έγκλημα στην ανθρώπινη υπόσταση του εργαζόμενου.

@ Planar

Φίλε μου, πρεσβεύω έναν κόσμο φιλελεύθερο κοινωνικά και κυρίως οικονομικά.
Πιστεύω όχι στις ίσες ευκαιρίες ( είναι και ουτοπικό αλλά και λαϊκίστικο, οι άνθρωποι ΔΕΝ είναι ίσοι - έχουν ΙΔΙΑ δικαιώματα) αλλά στην ΙΣΗ και ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ πρόσβαση στις ευκαιρίες για ΟΛΟΥΣ.

Νομίζω ότι οι πολυεθνικές είναι ένα όχημα που μπορεί να δώσει αυτή την πρόσβαση. (Σίγουρα δεν είναι το μόνο)
Ο ρόλος του κράτους από την άλλη είναι να τις ελέγχει ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ,ΑΥΣΤΗΡΑ ,ΔΙΚΑΙΑ και με ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ όχι όμως να τις πνίγει για να αναλάβει αυτό τον δικός τους ρόλο.
Ο λειτουργία του κράτους είναι με τους πόρους που παίρνει από όλους που δραστηριοποιούνται οικονομικά να διαχειρίζεται και να κατανέμει ώστε αυτή η ίση πρόσβαση να εξασφαλίζεται.
Τέλος οφείλει να παρακολουθεί και να διορθώνει όποια δυσλειτουργία υπάρχει με ακρίβεια και αμεσότητα.

Και μην πεις ότι αυτά είναι ανέφικτα. Επαναλαμβάνω - αν και πουθενά το τέλειο - τα έχω δει να συμβαίνουν σε φιλελεύθερες σύγχρονες οικονομίες. Σε κοινωνίες που τελικά οι πολίτες έχουν λιγότερη ανασφάλεια για τον μέλλον τους , πολίτες που είναι ενεργοί και στην καταγγελία του λάθους αλλά και αλληλέγγυοι στην δημιουργία της λύσης του προβλήματος. Τελικά πολίτες που απολαμβάνουν καλύτερη ποιότητα ζωής άρα είναι πιο ευτυχισμένοι.

Αντίθετα στην Ελλάδα όμως έχουμε δαιμονοποιήσει τις πολυεθνικές ( με ποια άραγε εναλλακτική ? το Δημόσιο μονοπώλιο ?) αλλά από την άλλη περιμένουμε στους προθαλάμους βουλευτών για να μας βρουν δουλειά. Ορίστε λοιπόν , η διαφθορά, η διαπλοκή και η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας που μας έχει διαποτίσει σαν κοινωνία.

Τέλος σχετικά με την εταιρική ευθύνη , μην ξεχνάς ότι η παγκοσμιοποίηση λειτουργεί για τις εταιρίες διττά. Αυξάνει τις αγορές αλλά αυξάνει και την έκθεση από τις αγορές για έλεγχο στους τρόπους λειτουργίας της επιχείρησης ( κυρίως με την πληθώρα πληροφοριών που εύκολα και άμεσα μπορεί να αντλήσει κάποιος που θα ήθελε να ψάξει) . Οποιαδήποτε παρανομία όσο και αν διαφωνείς, έχει αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα και στο πώς προσλαμβάνεται η εικόνα της εταιρίας στην αγορά.
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

Ενδιαφέρον.
Για την ιστορία πάντως αναφέρω ότι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων το μόνο που έκανε για μένα ήταν να "ρουφιανέψει" την καταγγελία μου στην εν λόγω εταιρεία και να αρχίσουν να με περνούν τηλεφώνα και να με πρήζουν γιατί τους κατήγγειλα κλπ χωρίς φυσικά να αλλάξουν στάση η να κάνουν κάποια κίνηση να διορθώσουν το πρόβλημα που είχαν δημιουργήσει. Χαμένος χρόνος αν όχι κάτι χειρότερο.
Επίσης να διευκρινίσω ότι άλλο ο συνήγορος του καταναλωτή που έδωσε λύση στην περίπτωση μου γρήγορα και απλά και άλλο ο συνήγορος του πολίτη (δεν πήγα εκεί- δεν έχω γνώμη)
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Δεν έχεις άδικο για την ΕΕΤΤ, γιατί μέσα στον χαμό των παρανομιών των νέων τηλεπικοινωνιακών φορέων, μόνο στον ΟΤΕ ρίχνει πρόστιμα, και μάλιστα για αθέμιτο ανταγωνισμό, όταν στο ADSL είναι ο ακριβότερος, παρόλο που κυρίως σ' αυτόν στηρίζονται οι άλλοι που του χρωστάνε και 110 εκ. ευρώ.

Για τους συνήγορους θέλω να πω ότι ο Συνήγορος του Πολίτη έχει μεγαλύτερο πεδίο αρμοδιοτήτων, όχι μόνο θέματα καταναλωτή. Κυρίως ασχολείται με καταγγελίες κατά του δημοσίου.
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

@ Dimitris B

Το μήνυμά σου δεν το πήρα αμέσως είδηση, παρά μόνο σήμερα, μάλλον γιατί έγραψες ταυτόχρονα με τον Planar. Μήπως το κάνουμε όμως πολύ θεωρητικό; Σχετικά με τις ταμπέλες που αναφέρεις, φυσικά και δεν θα μπορούσα να είμαι οπαδός του Laissez - faire (φτού κακά) και όσον αφορά τον Κεϋνσιανισμό θα έλεγα ότι είναι μια επικρατούσα άποψη στην Ελλάδα, σε όλους τους πολιτικούς χώρους, αλλά δεν ταυτίζομαι. Δεν ταυτίζομαι με καμιά ταμπέλα γιατί κατά καιρούς, όποιος πολιτικός έχει συμφέρον, την ερμηνεύει όπως ο ίδιος νομίζει, παγιδεύοντας κι εσένα σε ένα κλουβί που δεν ξέρεις πως να ξεφύγεις. Όχι λοιπόν, καμιά ταμπέλα δεν μου ταιριάζει. Άλλωστε αν μπορούσες να ακούσεις συνολικά τις απόψεις μου για κάθε ζήτημα (γιατί να το κάνεις όμως;), μάλλον σύγχυση θα σου προκαλούσε η προσπάθεια να με εντάξεις κάπου. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για μένα αλλά για όλους μας, αρκεί να μην στρατευόμαστε κάτω από ταμπέλες που, όπως είπα παραπάνω, μας παγιδεύουν.

"Παιδιά ξεφύγατε" θα έλεγε εδώ ο voutiros.

Και θα είχε δίκιο γιατί όντως, μετά από τόση θεωρία, θολώθηκαν τα νερά όπως έλεγες κι εσύ αρχικά.

Άντε καλό Σ/Κ.


ΥΓ1: Επειδή επιμένεις με την Κίνα, την θεωρώ ένα από τα τερατουργήματα του σύγχρονου πολιτισμού, καθόλου αντάξια του αρχαίου της πολιτισμού που σέβομαι απέραντα. Την υπόθεση Yahoo! την γνωρίζω και πιστεύω ότι φταίει η ίδια που συνεργάστηκε και συμφώνησε να γίνει "καρφί" και όργανο του συστήματος. Όπως και οι δικές μας εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

ΥΓ2: Για τον εργαζόμενο στο Media Markt, συμφωνώ πως δεν έχει άλλη επιλογή. Συμφωνώ και για τον μικρομεσαίο απατεώνα. Εκείνο που εγώ θέλω να πω και αποτελεί για μένα ιδανικό, είναι να μην χρειάζεται ο εργαζόμενος αυτός να επιλέξει κάτι κακό επειδή δεν έχει άλλη επιλογή. Παράδειγμα: Σε συνομιλίες στην Γαλλία με πολύ μεγάλη πολυεθνική εταιρεία πλησιάζαμε στις 5μμ που έπρεπε να σχολάσουν. Οι συνομιλίες θα αργούσαν αρκετές ώρες ακόμη και εμείς δεν μπορούσαμε να μείνουμε κι άλλη μέρα γιατί επιστρέφαμε το πρωί Ελλάδα, αλλά σύμφωνα με τους κανονισμούς που έχουν επιβάλλει τα εργατικά σωματεία και είναι νομοθετικά κατοχυρωμένοι, απαγορεύεται να είναι ανοικτή η εταιρεία μετά τις 7μμ. Τότε οι συνομιλητές μας απευθύνθηκαν στην ανώτατη διοίκηση της εταιρείας τους ώστε, σύμφωνα με ειδικό πρωτόκολλο, να πάρει άδεια από τη διοίκηση του σωματείου προκειμένου, για εξαιρετικούς λόγους, ένας μικρός αριθμός εργαζομένων να παραμείνει μετά τις 7μμ σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Εκεί λοιπόν το σύστημα σου έχει εξασφαλίσει μια ελάχιστη, αλλά βασική, ποιότητα ζωής: να επιστρέφεις νωρίς στο σπίτι σου και να μην δουλεύεις υποχρεωτικές απλήρωτες υπερωρίες, κόβοντας μιαν άλλη θέση εργασίας. Αυτό στην Ελλάδα θα αποτελούσε ανέκδοτο! Και χωρίς δυνατότητα επιλογής...
Dimitris B
Posts: 14
Joined: 27 Dec 2007 11:00

Post by Dimitris B »

Και εγω μόλις σήμερα είδα το μήνυμά σου. Χωρίς διαδίκτυο με τα χιόνια!

Όντως το κάναμε πολύ θεωρητικό ! :-)

Όσο για τις ταμπέλες είναι αλήθεια ότι κρύβουν δογματικές αντιλήψεις και προσωπικά είμαι εναντίον των μονολιθικών σκεπτικών.

Σχετικά με το ΥΓ2.χαίρομαι που συμφωνούμε. Αυτό προσπαθώ γενικά να λέω κάθε φορά που τέτοια ζητήματα συζητιόνται.
Η σύγχρονη ελληνική κοινωνία χρειάζεται επιλογές και προσφορά διεξόδων.
Αυτό γίνεται με διάλογο και πειραματισμούς χωρίς παρωπίδες ( ιδεολογικές). Δόξα τω Θεό δεν είμαστε αναγκασμένοι να ανακαλύπτουμε τον τροχό για τα πάντα. Υπάρχουν κοινωνίες που έχουν εφαρόσει μέτρα που ίσως με μερικές μετατροπές να λειτουργήσουν στην δική μας.Διάθεση για δουλειά χρειάζεται.
Αυτό που με εκνευρίζει και με θλίβει είναι ότι δαιμονοποιούμε κάθε τι διαφορετικό και κάθε τι που μας ξεβολέυει ( αυτό ισχύει παρισσότερο για τις οργανωμένες μειωψηφίες) και το ελληνικό χάλι διαιωνίζεται. Καταλήγουμε να λέμε ότι " ε! τι να κάνουμε έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες". Αυτό φίλε μου δεν το δέχομαι!


Χαιρετώ! ( Το θέμα που ξεκίνησες είναι πάντως εξαιρετικά ενδιαφέρον)


ΥΓ1 Πάντως ο προβλήματισμόες σου αλλά και οι ενέργειές σου σαν καταναλωτή δείχνουν ξεκάθαρα ότι κάτι αλλάζει στην συμπεριφορά του Έλληνα . Αυτό και αν είναι ελπιδοφ'ορο!

ΥΓ2. Στην Κίνα ( επειδή σαν μηχανικός τηλεπικοινωνιών παρακολουθ'ω την εξέλιξη της οικονομίας και τεχνολογίας της εδ'ω και άρκετά χρόνια) πιστέυω ότι συντελείται ένα πείραμα με τεράστιες επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία και φυσικο περιβάλλον. Με τις πιέσεις που δέχεται αυτή την εποχή η κινεζική κοινωνία και οι ρυθμοί αλλαγής της πιστέυω ότι θα υπάρξουν τεράστια προβλήματα με απροβλεπτές συνέπειες.
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Θα συμφωνήσω πλήρως με αυτή την τελευταία σου καταχώρηση.
Post Reply