Αναρριχητικός Οδηγός Αργολίδας

Πληροφορίες, εντυπώσεις και παρατηρήσεις σχετικά με τις αθλητικές διαδρομές
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Αναρριχητικός Οδηγός Αργολίδας

Post by angelobike »

Ξέρει κάποιος που μπορώ να βρώ τον αναρριχητικό οδηγό Αργολίδας του Titt?
Εχω από το Ορειβατειν τα ονόματα των διαδρομών και τις βαθμολογίες τους, αλλά θα ήθελα να δω και τον οδηγό.
ευχαριστώ
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

Παλία ειχε ενα website ο τιτ και τον πούλαγε εκεί. Ψαξε google
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

αργολίδα

Post by angelobike »

Το website http://climbargolis.com/

ευχαριστώ πολύ

Μου έδωσε τις διαδρομές ο Θεοδωρόπουλος ( :wink: ευχαριστώ Δημήτρη)
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Καλό σκαρφάλωμα. Συνδυάζεται και με μπάνιο στις κοντινές παραλίες...
Eva
Posts: 26
Joined: 17 Apr 2006 22:38
Location: Athena

Re: αργολίδα

Post by Eva »

Μη μας ξεχάσεις όταν με το καλό γυρίσεις. Να μας γράψεις εντυπώσεις για να βάλουμε τα πεδία στα "υπόψη" για τις διακοπές μας (αν και όταν :| ...).
Καλά να περάσεις!
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Post by angelobike »

Βασικά τον οδηγό τον ήθελα για νέα μελλοντική επίσκεψη. Ημουν εκει πριν από 10 περίπου μέρες και σκαρφάλωσα στην παραλία στο Βιβάρι και στο "Πιλιέ των Ανέμων".
Οι εντυπώσεις από τα πεδία που είδα είναι πολύ καλές. Οι διαδρομές στο Βιβάρι είναι σούπερ και για μπάνιο. Εχουν αρκετο ισκιο και ειναι πολύ καλά ασφαλισμένες.
Καλά ασφαλισμένες είναι και οι άλλες διαδρομές, απλώς οι ασφάλειες είναι ιδιοκατασκευή και για κάποιους, ίσως, όχι και πολύ αξιόπιστες. Προσωπικά δεν είχα κανένα πρόβλημα.
Στο Πιλιέ των ανέμωνοι διαδρομές που έκανα ήταν στον ίσκιο, αλλά τα ονόματα σην βάση των διαδρομών είχαν σχεδόν σβήσει. Επειδή έχει αρκετές διαδρομές θα ξαναπάω και έμαθα ότι έχει και μερικές μεγάλες διαδρομές trad στο φαράγγι καταφύκι εκει κοντά.
Πάντως οι γενικές εντυπώσεις είναι σούπερ!
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

angelobike wrote:Καλά ασφαλισμένες είναι και οι άλλες διαδρομές, απλώς οι ασφάλειες είναι ιδιοκατασκευή και για κάποιους, ίσως, όχι και πολύ αξιόπιστες. Προσωπικά δεν είχα κανένα πρόβλημα.
Το θεμα με τις ιδιοκατασκευες ειναι οτι δεν ειναι πιστοποιημένες ουτε ως προς την παραγωγή ουτε ως προς τα υλικά. Και καθε τι μη πιστοποιημενο ειναι μαυρο κουτί. Το οτι προσωπικα δεν ειχες πρόβλημα δεν λεει τιποτα για την μελλοντική συμπεριφορά του υλικού. γι αυτό υπάρχουν οι διαδικασίες, τα standards και οι πιστοποιήσεις της UIAA.

Για να μην παρεξηγηθω δεν λέω οτι δεν πρεπει να σκαρφαλώνεις τετοιες διαδρομές. Λεω απλά οτι πρεπει να ξέρεις τι να περιμένεις και κυριως τι να ΜΗΝ περιμενεις απο τς ασφάλειες σου
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

ασφαλειες

Post by angelobike »

δεν διαφωνώ πουθενά σε αυτά που λες, απλώς το ξέρεις και παίρνεις ή όχι τα ρίσκα σου.
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Συγνώμη, αλλά εγώ θα διαφωνήσω με το "απλώς το ξέρεις και παίρνεις ή όχι τα ρίσκα σου".

Έχει πλέον ξεπεραστεί παγκοσμίως το θέμα των ιδιοκατασκευών και, χωρίς να υπάρχει κάποιος νόμος, εμείς ως αναρριχητική κοινότητα πρέπει να λέμε ΟΧΙ - ΠΡΟΣΟΧΗ - ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ.

Γιατί; Θα ήθελε δεκάδες σελίδες να μιλήσει κάποιος γι αυτό, αλλά να σας πω κάτι απλό: γιατί το σχοινί μας το αγοράζουμε με προδιαγραφές (και το πληρώνουμε ανάλογα) αλλά για τις μόνιμες ασφάλειες δεν πρέπει να μας απασχολεί;

Αυτά που δυστυχώς έγιναν συστηματικά στα Ελληνικά αναρριχητικά πεδία (και σε μεγάλο βαθμό στη Βαράσοβα) την δεκαετία του '90 που ανοίχτηκαν πολλές διαδρομές αλλά οι αναρριχητές δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να τα εξοπλίσουν κανονικά, οπότε κατέφευγαν σε κάθε λογής ιδιοκατασκευές ή παρεκτροπές (8άρια βύσματα, ανοξείδωτα υλικά, κορδονέτα, κλπ), πρέπει σήμερα να σταματήσουν. Εκείνοι οι αναρριχητές το έκαναν γιατί για δεν είχαν άλλη επιλογή.

Οι διαδρομές στην Αργολίδα ανοίχτηκαν σε εποχές που τα υλικά είχαν ήδη προσιτή τιμή. Στο κάτω κάτω, ας ανοίγονταν λιγότερες. Οι ιδιοκατασκευές, ακόμη και αν εκείνος που τις φτιάχνει λέει ότι σηκώνουν ένα τρένο, ποιος πιστοποιεί ότι μπορούν να το κάνουν; Ή ότι θα κάνουν το ίδιο και μετά από 2 ή 3 ή 5 χρόνια εκτεθειμένες στο περιβάλλον; Ή ότι όλες έχουν την ίδια συμπεριφορά και δεν υπάρχει διαφορά από παρτίδα σε παρτίδα; Όλα αυτά δηλαδή που ελέγχει μια πιστοποιημένη βιομηχανία;

Ο αναρριχητής που βλέπει μπροστά του μια σχισμή και βάζει ένα καρύδι, καταλαβαίνει (με μεγάλα περιθώρια λάθους) αν αυτό είναι καλό και θα αντέξει μια βίαιη πτώση ή όχι. Ο αναρριχητής όμως που βλέπει πάνω από το κεφάλι του μια μόνιμη ασφάλεια, αν αυτή δεν έχει εξωτερικά εμφανή σημάδια κακής τοποθέτησης ή φθοράς, πρέπει να είναι 100% σίγουρος ότι θα αντέξει κάθε πτώση του. Γι αυτό και στην αθλητική αναρρίχηση οι επιδόσεις είναι κατά πολύ υψηλότερες από ότι στην παραδοσιακή, αφού ο αναρριχητής συγκεντρώνει όλες του τις δυνάμεις στην τεχνική και όχι στην ασφάλεια. Και τα πεδία της Αργολίδας είναι για αθλητική, όχι παραδοσιακή αναρρίχηση οπότε να μπορούμε να πούμε "απλώς το ξέρεις και παίρνεις ή όχι τα ρίσκα σου".
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Post by angelobike »

Ετσι όπως το θέτεις, ασφαλώς δεν έχω κανένα περιθώριο νασ διαφωνήσω. Λέγοντας ότι παίρνεις τα ρίσκα σου εννοώ ότι ξέρεις ότι πρόκειται για ασφάλεια που κανείς δεν ξέρει τι και πόσο αντέχει. Αρα δεν πας με το σκεπτικό της super ανθεκτικής ασφάλειας, οπότε μάλλον δεν θα πας και στο όριο σου.
Ετσι εκανα και εγω προσωπικά, πήγα σε κάποιες διαδρομές που πιστευα ότι τις "είχα" (όσο μπορεις βέβαια να το πεις και αυτό...).
Και γω μαζί σου είμαι για ενα οσο πιο ασφαλές σπορ γίνεται.
Παρόλα αυτά εδώ θα ήθελα να κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου. Τα βύσματα έχουν πολύ γνωστές αντοχές, τι γίνεται όμως με το υλικό στο οποίο τα βάζουμε; Αυτό δεν έχει καμμία πιστοποίηση αφου βράχος από βράχο διαφέρει ακόμα και αν είναι ασβεστόλιθος. Θέλω απλώς να πω ότι ακόμα και με πιστοποιημένα βύσματα δεν μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι.
Αλλά νομίζω ότι έχω ξεφύγει από το αρχικό θέμα.
Κλείνω με την ευχή, κάποια στιγμή να αλλαχτούν τα βύσματα αυτά, γιατί τα πεδία είναι αξιόλογα.
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Το ξέρω ότι συμφωνούμε, απλά το συζητάμε.

Όσον αφορά την ποιότητα του βράχου, υπάρχουν και γι αυτό το ενδεχόμενο κάποιες προδιαγραφές. Τα βύσματα των 10χιλ κυκλοφορούν ως μονής ή διπλής εκτόνωσης, συνήθως με μήκη 55χιλ, 75χιλ, 90χιλ, κλπ. Φυσικά υπάρχουν και βύσματα των 12χιλ με ανάλογα μήκη, αλλά και χημικά.

Σου αναφέρω ενδεικτικά παραδείγματα: Σε συμπαγή γρανίτη μπορείς να βάλεις βύσματα 10χιλ μονής εκτόνωσης μήκους 55χιλ, ενώ σε συμπαγή ασβεστόλιβο να βάλεις βύσματα 10χιλ διπλής εκτόνωσης μήκους 75χιλ. Σε αμμόλιθο ή κροκαλοπαγή βράχο Μετεώρων να βάλεις χημικά ή να βάλεις βύσματα 10χιλ διπλής εκτόνωσης μήκους 90χιλ. Φυσικά στο προηγούμενο συστήνεται η χρήση χημικών. Τέλος, αν ο βράχος είναι εξαιρετικά σαθρός και ασταθής, ας μην ανοίξεις εκεί διαδρομή.

Όλα αυτά είναι παραδείγματα και όχι προτάσεις. Διάβασε και τα κείμενα στο UIAA Safety τμήμα του site για περισσότερα.
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

Ο Δημητρης εχει δικιο για αυτο που λεει. Οταν πιστοποιείται ενα υλικο λαμβανονται υποψην και οι συνθηκες χρήσης του.
Αλλα και ο angelo εχει δικιο οταν λεει οτι τελικα ανεξάρτητα απο το στυλ που σκαρφαλώνουμε υπάρχει αντικειμενική επικινδυνότητα στην αναρρίχηση. Πολύ συχνα το ξεχνάμε αυτο, ειδικά οι sport climbers...
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Post by angelobike »

βεβαια, είναι πολυ σωστά αυτά.
Οι τάσεις εφελκυσμού και διάτμησης δίνονται του κάθε βύσματος είναι γνωστή (από τον κατασκευαστή) και φυσικά υπάρχουν και τα standars (UIAA, EN959, ΕΝ12572, DIN) για τις τάσεις αυτές. Θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στην τοποθέτηση όμως. Πρέπει να μην είναι σε απόσταση μικρότερη των 15εκ. από γωνία, να μην είναι πάνω σε μικρορωγμές, ο βραχος απο πίσω να είναι το ίδιο συνεκτικός (ο βράχος δεν ειναι οπως το τσιμέντο!).
Άλήθεια μήπως έχει κανενας το προγραμματάκι που δίνει η HILTI για τις αγκυρώσεις;
Πάντως γενικά για την ασφάλεια στην αναρρίχηση θα ανοίξω ένα άλλο topic για να συζητήσουμε πχ για την χρήση του κράνους.
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
nioniakis
Posts: 179
Joined: 25 Oct 2006 17:01
Location: Κυθηρα
Contact:

Post by nioniakis »

O τιτ στο σαιτ του εξηγει καποια πραγματα για το καρφωμα του.Παντως που το συζηταγα και με ενα λοκαλι φιλο στο αρκο,μου ειπε οτι και τα χημικα ακομα παρουσιασαν αστοχιες.και κατεληξε στο βυσμα,ως καλυτερη λυση(ακομα και σε στεγες).Εγω ειμαι με τα βυσματα,με την προυποθεση να ελεγχονται οπτικα και να αντικαθιστωνται σε περιπτωση αμφιβολιας.(εγω ανοιγω 3 εκατοστα βαθυτερες τρυπες απο το βυσμα.Oταν το ακυρωσω,το βυθιζω μεσα και το στοκαρω(sic).. Ενα τοπικ για τις αγγυρωσεις θα ηταν ομορφο,ε Δημητρη; :wink:
Dimitris
Posts: 662
Joined: 17 Apr 2006 22:41
Location: Athens

Post by Dimitris »

Πόσα topics να βάλουμε; Δεν χρειάζεται ειδικό για αυτό, άλλωστε υπάρχει το "Ασφάλιση και βαθμολόγηση διαδρομών". Εγώ όμως για άλλη μια φορά θα προτείνω, γιατί αξίζει η δουλειά που γίνεται εκεί από τον Δ. Κάραλη, να διαβάζουμε όλα όσα δημοσιεύονται στη σελίδα UIAA Safety. Οι ετήσιες εκθέσεις ποτέ δεν έφταναν σε μας και τώρα μας έρχονται έτοιμες. Έχουμε πολλά να μάθουμε από εκεί. Πρόσφατα ανέβηκε και η τελευταία έκθεση για το Μόναχο.
Nikos
Posts: 6
Joined: 07 Jun 2006 23:23

Post by Nikos »

angelobike wrote: Άλήθεια μήπως έχει κανενας το προγραμματάκι που δίνει η HILTI για τις αγκυρώσεις;
Το διανέμει δωρεάν η HILTI στο site της.
Αν δεν βρεις άκρη, το έχω.
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Post by angelobike »

Προσπαθώ να το κανω download, αλλά βγάζει προβλημα η συνδεση. Αν το εχεις προχειρο και μπορεις να το στείλεις, θα σε ευχαριστούσα πολύ :)
Last edited by angelobike on 05 Jun 2007 15:00, edited 1 time in total.
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
angelobike
Posts: 225
Joined: 20 Apr 2007 19:52
Location: athina
Contact:

Post by angelobike »

ok Μου το εστειλε ή HILTI .
ευχαριστώ πάντως :wink:
ΑΣΣΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΕΟΔ ΑΤΤΙΚΗΣ
dim.kar
Posts: 51
Joined: 29 Oct 2006 10:23
Contact:

Post by dim.kar »

Καλημέρα.

Εγώ θα το ήθελα σας παρακαλώ.

Πώς μπορώ να το πάρω;

Δημήτρης
Image

Ανοικτό Σπηλαιολογικό Εγχειρίδιο: απλά, προσθέστε τη σπηλιά!
Planar
Posts: 365
Joined: 30 Mar 2007 14:28
Location: Maganopigado
Contact:

Post by Planar »

Δημητρη, δεν το ανεβαζεις στο site να το εχουμε ολοι?
Post Reply